Weber lanserar dammreducerat handspackelsortiment för bättre arbetsmiljö

Weber lanserar dammreducerat handspackelsortiment för bättre arbetsmiljö

Webers nya dammreducerade handspackelsortimentet uppfyller både dagens och framtida krav som golvläggaren har rätt att ställa vad avser arbetsmiljö, ergonomi och miljö.

Hela handspackelsortimentet är dammreducerat vilket gör att hantering och blandning av produkterna sker i stort sett dammfritt och att de därmed kan användas i boendemiljö. Säckstorlekarna har anpassats efter Arbetsmiljöverkets anvisningar så att inte användaren behöver lyfta mer än 15 kg eller 20 kg.

Slut på obekväm arbetsställning
För att få yrkesgruppen golvläggare att resa sig upp har vi ett sortiment som kan läggas med maskinutrustning i tunna skikt utan att för den delen öka åtgången på materialet. Det nya sortimentet kommer under våren 2011 att P-märkas vilket innebär att miljö- och kvalitetskrav garanteras genom en opartisk översyn av sortimentet.

Användningsområde
Sortimentet innehåller fem produkter för både fallspackling och tunna skikt i samband vid renovering som för nybyggnad. Produkterna kan användas för de flesta underlag i tjocklekar från 0,5 till 50 mm. Ytbeläggning kan appliceras redan ett par timmar efter läggning.

För ytterligare frågor kontakta:
Anders Anderberg, Användarteknik Golv Weber
E-post: anders.anderberg@weber.se