Weber presenterar Leca® Skalmur Koncept- ett komplett och tryggt system för alla typer av konstruktioner

Leca Skalmur är ett väl beprövat koncept som nu har utvecklats med ett antal nya tillbehör och produkter, som gör det möjligt att utföra alla typer av konstruktioner, från den mindre villan till större hyresbostäder och offentliga byggnader med stora belastningar.

Skalmuren av Leca Block 90 utgör en stabil, trygg och fuktsäker konstruktion att putsa på. Genom att använda tunnfogsbruk för att limma ihop blocken säkerställer man funktionen i luftspalten innanför skalmursväggen. De nya produkterna består av Leca Skalmur Kramla som är avsedd för tunnfog, Leca Skalmur Konsol NPT och NPL för upphängning av Leca Skalmur Balk som är unik genom att den kan pendlas ned vid större öppningar eller om upplag saknas för traditionell Leca balk.

Sedan 1 februari är Leca Sverige AB ett eget aktivt bolag. Weber kommer fortsättningsvis att fungera som säljkanal för block- och elementprodukter.