Med weber undervattensbetong vinter kan man reparera undervattenskonstruktioner oavsett säsong.

weber undervattensbetong vinter - unik produkt för gjutning av undervattenskonstruktioner vintertid

Framtagen och testad tillsammans med entreprenörer lanserar Weber en unik produkt som är den första i sitt slag på marknaden, weber undervattensbetong vinter.

Produkten gör det möjligt för dykentreprenörer och hamnägare att genomföra reparationer av undervattenskonstruktioner oavsett säsong. Betongen som är lättflytande, pumpbar och frostbeständig kan användas för att gjuta i skvalpzoner och vid utsatta undervattenskonstruktioner även när temperaturerna är låga.

”Det här är en efterfrågad produkt som kompletterar vårt breda sortiment av reparationsbetonger, säger Martin Carlsson, Produktchef Betong, Weber. ”För anläggningsdykare och hamnägare innebär det att undervattenskonstruktioner inte behöver invänta vår- och sommarsäsongen för att kunna utföra nödvändiga reparationer, produkten är anpassad för vinterklimat ner till -10°C”.