weber design bricks kombineras med den putsade fasaden och ger en estetisk effekt och unik karaktär

Webertherm 370 bricks & tiles för applikation av weber design bricks

Fästmassan webertherm 370 bricks & tiles ersätter weber rex fix i konceptet med weber design bricks.

Förra året lanserade vi weber design bricks, tegelstenar i olika utföranden som kan kombineras med den putsade fasaden och ge en estetisk effekt och unik karaktär. Teglet bidrar också till en energieffektiv och robust fasad med god ljudreduktion. Konceptet kompletteras nu med fästmassan webertherm 370 bricks & tiles och ersätter weber rex fix för applikation av teglet.

”Webertherm 370 bricks & tiles ger en snabb och säker applikation tack vare sin goda vidhäftning och rekommenderas även för alla typer av montage av utvändiga klinkerplattor på putsade fasader”, säger Stefan Kanda, Produktchef Fasad.

Weber design bricks finns i olika format, kulörer, strukturer och bränningar för att skapa unik karaktär och visuella effekter i kombination med den putsade fasaden.

Stefan Kanda

Produktchef Fasad Weber Puts och fasad, P-märkta fasadsystem 08-625 61 35