Fem Saint-Gobainföretag på Nordbygg 2014 presenterar Hållbart byggande på riktigt

Intresset var stort och succén ett faktum på Nordbygg 2012. Därför ställer fem företag inom Saint-Gobainkoncernen ut i en gemensam monter även på Nordbygg 2014.

Emmaboda Glas, Gyproc, ISOVER, Norton och Weber kommer att presentera system, produkter och bjuda på kunskap – allt under temat Hållbart byggande på riktigt.

I montern kommer du att få stifta bekantskap med det nya och unika, webbaserade verktyget Hållbartbyggande.se. Saint-Gobain, som är världens största byggmaterialtillverkare, är först på marknaden med att erbjuda samlad information om sina produkter enligt de ledande miljöcertifieringssystemen LEED, BREEAM-SE och Miljöbyggnad. Syftet är att förenkla planering och val av material till olika byggprojekt och uppfylla kraven för de olika certifieringssystemen.

Naturligtvis presenterar de fem företagen många exempel på system för hållbart byggande utifrån många olika aspekter som ljud, ljus, klimat, miljö, energi, estetik och design. Målet är att bidra till sunda byggnader i allt från material och byggmetoder till förvaltning och ekonomi genom dess hela livslängd.

Saint-Gobain deltar också på Sustainable Days som arrangeras på Stockholmsmässan i samband med Nordbygg.

Välkommen till Saint-Gobains monter C16:41 på Nordbygg den 1–4 april 2014!