Godkända våtrum med maxits Z-line Foil System

Godkända våtrum med maxits Z-line Foil System

Nu kan du vara säker på att ditt våtrum är lika tätt över hela ytan! Dessutom utför du tätningen på mindre än halva arbetstiden mot rollade skikt!

Med maxit Z-line Foil System säkerställs rätt täthet i hela våtrummet. Detta genom att du fäster en tätskiktsfolie över hela ytan istället för att rolla den. En klar blå färg med tryck signalerar att tätskiktet är på plats vid besiktning och möjliggör dessutom spårbarhet.

Tillbehören, dvs Z-line tätremsorna, hörnen och rörmanschetterna håller samma täthetskrav som folien samtidigt som även de är spårbara för att säkra våtrummet in i minsta detalj. Samtliga skarvar och montage av tillbehör förseglas med flytande tätskikt vilket ger en extra säkerhet till detaljerna. Kakel och klinker sätts sedan på traditionellt vis!

maxit Z-line Foil System är testade och godkända av SP – Sveriges Tekniska Forskningsinstitut, BKR – Byggkeramikrådets Branschregler och GVK/AB Svensk Våtrumskontroll för klass VTv (vattentäta väggar) och VTg (vattentäta golv) och uppfyller kraven i Boverkets Byggregler.

Denna text är från 2008-01-22. maxit AB heter numera Saint-Gobain Byggprodukter AB och verkar under varumärket Weber. maxit Z-line Foil System heter nu Tec Foliesystem.