maxit NOMIX - en blandningsfri betong

maxit NOMIX - en blandningsfri betong

NOMIX är en revolutionerande mångsidig och lättanvänd betongprodukt. Man behöver varken betongblandare, speciella verktyg eller ens hink för att blanda den. Det enda man behöver göra är att hälla vatten i ett grävt hål eller något annat man vill gjuta i och sedan häller man bara ner pulvret. På mindre än 15 minuter har betongen stelnat. Enklare kan det inte bli!

NOMIX är idealisk för hemmafixaren som vill gjuta in föremål i metall, trä eller plast i t.ex. trädgården. Med NOMIX är det nu otroligt enkelt att gjuta fast trädgårdslampor, brevlådor, torkvindor eller staketstolpar.

Bakom NOMIX enkelhet finns en betongstruktur med tillräcklig hållfasthet för att tillgodose alla typer av vardaglig användning. NOMIX är dock ingen konstruktionsbetong och bör därför inte användas till t.ex. husgrunder, trappor och uppbyggnader. Produkten rekommenderas inte heller till konstruktioner som utsätts för hög belastning som flaggstänger och gungställningar.

Denna text är från 2008-02-28. maxit AB heter numera Saint-Gobain Byggprodukter AB och verkar under varumärket Weber. NOMIX säljs nu under namnet weber nomix.