Weber är Top Employer 2016

Saint-Gobain Sweden AB, Weber har mottagit den prestigefyllda certifieringen Top Employer för 2016.

Varje år utför Top Employer Institute utvärderingar av arbetsplatser för att identifiera de ledande arbetsgivarna i världen.

– Saint-Gobain är certifierade enligt Top Employer i en rad länder, och vi är mycket stolta att erhålla detta erkännande även i Saint-Gobain Sweden! Att låta Top Employers Institute granska oss som arbetsgivare och utvärdera hur vi arbetar allt som har med utveckling av våra medarbetare och ledare att göra innebär värdefull återkoppling för oss. Vi vill veta vad vi gör bra, och vad vi behöver göra annorlunda.En granskning och jämförelse med andra företag ligger i linje med vår ambition att hela tiden utvecklas och bli en ännu bättre arbetsgivare. Detta bidrar till att ytterligare stärka vårt varumärke mot nuvarande och framtida medarbetare, och förstås även gentemot våra kunder, säger Annika Jernberg, HR Director, Saint-Gobain Sweden AB

Under certifieringen har Top Employer Institute utvärderat Saint-Gobain-bolagens erbjudanden till sina medarbetare inom ledarutbildning, kompetensutveckling, bemanning, karriär- och successionsplanering samt löner och förmåner. I certifieringsprocessen utvärderas också hur väl företagets värderingar influerar företagskulturen.

För att garantera trovärdigheten och kvaliteten av certifieringen revideras allt material av en oberoende tredje part.

Dennis Utter, Global Business Director för Top Employer Institute, säger:– Optimala relationer till de anställda säkerställer att människor kan utvecklas både personligen och professionellt. Vår omfattande certifieringsprocess har visat att Saint-Gobain-företagen erbjuder en utmärkt arbetsmiljö och en mängd olika genomtänkta initiativ som ligger i linje med kulturen i företaget.
Top Employer Institute offentliggjorde den 10 februari att Saint-Gobain-företagen var bland de utvalda, som i år har fått certifieringen.

Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Alla affärsenheter inom Saint-Gobain Sweden AB är certifierade Top Employer 2016.