Pär Wiklund, Master Data Management Team Lead, Business IT, tog emot priset

Weber fick utmärkelsen årets Finfo-leverantör

I samband med den årliga Finfo-dagen fick Weber utmärkelsen årets Finfo-leverantör.

Årligen håller Finfo den så kallade Finfo-dagen där man bland annat korar årets Finfo-leverantör i syfte att belöna och uppmärksamma den leverantör som under året legat mest i framkant med korrekt grunddata när det kommer till följande kriterier:

• Certifierad som VILMA enligt nivå och release
  • MediaCentral: hög andel bilder, produkttexter och övrig information
  • ETIM: Har berikat artiklarna med egenskaper i hög utsträckning
  • Är engagerade och vill att informationen ska hålla hög kvalitet.

Pär Wiklund, Master Data Management Team Lead, Business IT, var på plats och tog emot priset; ”Att vi får den här utmärkelsen visar att vi ligger i framkant när det kommer till leverans av kvalitativ och kvantitativ information till branschen och våra kunder. Ett mycket bra tecken på att våra satsningar på digitalisering bär frukt.”

Finfo är Sveriges största databas för artikelinformation inom fackhandelns material och förser tongivande svenska byggmaterialhandlare och andra aktörer inom fackhandeln med logistikdata, prisinformation, bilder, dokumentation, miljödeklarationer och produktegenskaper.