​Hemelektronik- & spelåterförsäljaren Webhallen släpper ny version av hemsida med kunden i fokus.

Lagom till lanseringen av den nya websidan sjösätter Webhallen flera nya funktioner för att ta tillvara på kunders feedback och expertis. Tidigare har man kunnat recensera produkter, men nu ges kunder även möjlighet att rösta fram de mest hjälpsamma recensionerna. Dessa lyfts fram på huvudsidan samt på produktnivå. Parallellt uppdateras Webhallens medlemssystem med nya ”Achievements”, som ger "XP" (medlemspoäng), för att uppmuntra till att fler recensioner skrivs och röstas fram. "Det känns riktigt roligt att bocka av projektet och att kunna premiera framröstade recensenter, som underlättar för andra kunder att ta informerade beslut" säger Wilhelm Sporrong, VD på Webhallen.

Bilden visar fyra produkter som fått framröstade recensioner.

Vissa återförsäljare har problem med att kunder recenserar produkter innan de släppts, för att visa sitt intresse och engagemang. För att komma runt det problemet, utan att kväva den underliggande passionen, lanseras Hypelistan. Där ges kunder möjlighet att kvantifiera hur exalterade de är inför släppet av en kommande produkt, exempelvis ett spel eller film. När produkten väl släpps ersätts Hype av ordinarie recensionssystem.

Bilden visar eftertraktade artiklar med mycket hype inför släppdatum.

Med hjälp av recensioner, köp och förhandsbeställningar görs informationen tillgänglig genom en samling topplistor. Detta inkluderar även den nedre delen av topplistan, kallad ”Bottenskrapet”. ”Med över 40 000 artiklar i sortimentet är det oundvikligt att det finns produkter som inte lever upp till vissa personers förväntningar. Istället för att gömma sådan information gör vi den lättillgänglig. Det hjälper såväl våra kunder som inköpsavdelning!” säger Christian Brommels, Purchasing and Sales Director på Webhallen.

För mer information, kontakta:

Fredrik Rosenvik, Kommunikationschef Webhallen, 0707 95 05 70, fredrik.rosenvik@webhallen.com

Om Webhallen

Webhallen är en av Nordens ledande återförsäljare inom gaming, hemelektronik och mobiltelefoni. Med 25 butiker och onlineförsäljning har de snabbt blivit förstahandsvalet för gamers och teknikintresserade. Med över 40 000 produkter i sortimentet hittar du allt för familjen inom hemelektronik, spel, datorkomponenter, vitvaror, barnprodukter och mycket mer. www.webhallen.com

Webhallen 2017; Ett omnichannel-företag från start, tidigare DI Gasell och ett mångårigt VA-superföretag, har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Med butiker i gallerior så som i Mall Of Scandinavia, Täby Centrum, Sickla Köpkvarter och centrala stadslokationer erbjuder Webhallen ett unikt utbud i dessa miljöer.

FAKTA:
Omsättning: 1.8 miljarder