Webhallen är Årets e-handlare 2019 Spelkonsoler & Spel

Pricerunner utser Webhallen till Årets e-handlare 2019 inom Spelkonsoler och spel

För tionde gången sedan instiftandet 2004 har Webhallen vunnit Pricerunners prestigefyllda utmärkelse Årets E-handlare - Spelkonsoler & Spel. Utmärkelsen baseras på konsumenters omdömen efter köp, röster från kunder samt köpupplevelsen som graderas av mystery shoppers. Viktiga aspekter som Pricerunner har tittat närmare på gällande köpupplevelsen har bland annat varit hög tillgänglighet, pris, effektiva leveranser, försändelser med miljötänk, samt snabb och engagerad kundservice.

Motiveringen löd:

"Utöver hög tillgänglighet, punktlig leverans med många olika valmöjligheter samt en trevlig och hjälpsam kundservice uppvisar Webhallen miljötänk i sina försändelser. Detta gör dem till vinnare inom sin kategori."

Webhallens marknadsföringschef Anton Nilsson tillsammans med spelinköpschef Christer Pettersson samt Pricerunners VD Nicklas Storåkers.

Under 2018 har Webhallen lagt stor fokus på kundupplevelsen genom ständig förbättring av hemsidan, anpassat utbudet av varor och tjänster, effektiviserat logistikkedjan samt förbättrat köpevillkoren med fri frakt över 500 kr samt 60 dagars öppet köp.

"Att vi vinner priset för tionde gången är väldigt hedrande! Vi upplever det som ett kvitto på att den konstanta utveckling och förbättring som sker hos oss också är påtaglig för våra kunder. I år var det extra trevligt att se att utmärkelsen står sig även med den mystery shopper som Pricerunner infört.", säger Anton Nilsson, marknadsföringschef.

Webhallen 2019; Ett omnichannel-företag från start, tidigare DI Gasell och ett mångårigt VA-superföretag, har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Med butiker i gallerior så som i Mall Of Scandinavia, Täby Centrum, Sickla Köpkvarter och centrala stadslokationer erbjuder Webhallen ett unikt utbud i dessa miljöer.

Webhallen är en del av Komplett Group, Nordens största e-handelsaktör.