Unik maskot återfunnen

Unik maskot återfunnen

Webhallen, en av Sveriges ledande e-handelsplatser för teknik och spelprodukter, är glada att tillkännage återkomsten av deras länge förlorade maskot "Professor Webbis". Denna unika figur designades ursprungligen i slutet av nittiotalet av Webhallens grundare; Arvid Winqvist, Andreas Kamel och Bendik Cavallin. Figuren baseras på en minnesvärd kemilärare från deras skoltid.

I mitten av mars fick vi samtalet vi länge väntat på. Den enorma containern som var fylld med Professor Webbis-actionfigurer har efter 25 år hittats! Lanseringen av actionfiguren planerades i samband med millennieskiftet, men eftersom containern försvann så gick den storslagna planen i kras.

"Vi är otroligt glada över att kunna dela detta roliga kapitel i vår historia med våra kunder. Att få se 'Professor Webbis' igen efter alla dessa år är verkligen speciellt." - Mikael Karlsson, CMO på Webhallen.

För de som inte vet det så bär Professor Webbis ett signaturutseende: han är klädd i blå kavaj, med Webhallen-loggan på brösten samt ett par charmiga glasögon som är placerade långt ut på näsan.

För att fira denna återkomst kommer Webhallen nu ge sina kunder möjlighet att förbeställa sin egen "Professor Webbis" actionfigur, vilket ger dem chansen att äga en bit av vår historia.