Individer, miljöer och färgsättning kan nu skräddarsys efter varumärkets visuella identitet på ett effektivare sätt.

Webhallen börjar använda AI-genererade bilder i det dagliga arbetet och lanserar en uppdatering till sitt gamifierade medlemssystem

Webhallen lanserar sitt första projekt där AI-bilder får stå i centrum. Nu storsatsar företaget på att integrera AI i det dagliga arbetet för att kunna ta sig vidare från tråkiga stockfoton! De säger själva att de inte känner till något annat företag som använder sig av AI på det här sättet, än så länge.

"AI är väldigt spännande ur ett operativt perspektiv. Det är ju otroligt imponerande att man bara kan skapa något från en sinnesbild som skrivs. Vi kan numera byta ut vår mindre roliga bildbank till Webhallens egna och estetiskt gränslösa, för alla möjliga olika tillfällen. Absolut kan det inte att användas i alla områden, men det ger oss enkla medel för att bygga på vår Webhallen-värld!" säger Alexander Gest, Graphical Designer hos Webhallen.

Webhallen ser det här som ett spännande sätt att skapa sina egna världar som passar just dem. I framtiden ser de fram mot att utforska potentialen i AI ännu mer för att kunna utveckla sitt bildspråk.

"Vi har haft svårt att få bilder i vår kommunikation att nå hela vägen att spegla vårt varumärke och det vi vill att det ska förmedla. Du har inte känt dig gammal på riktigt förrän du sökt stockfoton på skateboardåkande gamers med tatueringar! Med AI-hjälp kan vi själva drömma ihop hur en Webhallen-värld och människorna som figurerar i den ser ut. Vi har som de flesta av oss följt hur generativ AI utvecklats senaste tiden och det känns väldigt kul att äntligen ta steget att kunna använda det som en del i hur Webhallen ser ut." säger Niclas Berglund, UX & Front-end innovation hos Webhallen.

2022 lanserade Webhallen ”Knighthood” till sitt gamifierade medlemssystem, en speciell utmärkelse de delar ut till sina lojalaste medlemmar. Efter att ha uppfyllt flera hemliga kriterier belönades medlemmarna med en speciell achievement värd 20 000 XP till sitt konto, ett speciellt emblem vid sitt användarnamn och tillgång till ett flertal exklusiva erbjudanden och tävlingar. XP samlar man för att kunna levla upp sitt medlemskonto till högre levlar, som i sin tur ger större fördelar.

I år utvecklar Webhallen Knighthood-konceptet ytterligare genom att låta medlemmarna se sin progress! Nu kan man se vilka kriterier man måste uppfylla för att kunna bli dubbad till Knigthood-riddare 2023 på en färgstark sida med AI-framtagna bilder och progress-bars som visar hur nära målet medlemmen är.

Läs mer om Webhallens gamifierade medlemssystem här: Medlem hos Webhallen! - Webhallen.com