Webhallen får ny VD

Webhallen får ny VD

Under de senaste två åren har Webbhallen förbättrats markant under Anders Torells ledning, där en stabil struktur och nya ramar lagts för en bra och lönsam verksamhet. Kvaliteten på lager och servicenivå har stärkts avsevärt, samt att viktiga åtgärder i butiksportföljen har genomförts. Webhallen har kunnat öka sina marknadsandelar under krävande omständigheter där produktmarginalen också har förbättrats, tillsammans med implementationen av viktiga kostnadsprogram. Vidare har ledningsgruppen tillsammans med resten av bolaget strukturerats upp på ett helt nytt sätt för Webhallen, med ett betydande kompetenslyft.

Bolaget går vidare in i en ny fas, där vissa funktioner kommer att bli mer centraliserade i Norden, framför allt för det kommersiella och inköp, samtidigt som vissa uppgifter lokalt blir ännu mer operativa. Efter initiativ av Anders själv blir det därför en ännu mer operativ VD-profil framöver kopplat till bland annat den digitala kundresan och butiksverksamheten framöver. Trygve Hillesland, internrekryterad från NetOnNet Norge, tar därför över stafettpinnen från Anders, som ny VD med verkan från och med den 17 januari 2024.

”Jag vill tacka Anders Torell för hans skickliga ledarskap under denna period, och för att han tagit Webhallen till en ny nivå med bra rekryteringar och för att han stärkt Webhallens position på en krävande marknad. Webhallen har lyckats både öka marknadsandelar och marginal på en krävande marknad. Anders har bred erfarenhet som skicklig chef under många år, och har varit helt nödvändig i den fas företaget gått igenom. Nu går bolaget in i en ny fas där rollen som vd kommer att bli något annorlunda framöver", säger Komplett Groups vd Jaan Ivar Semlitsch

”Under min period vid rodret har vi tillsammans vässat Webhallen till ett nytt bolag, med förutsättningar att fortsätta utvecklas på den svenska gamingmarknaden, samtidigt som vi växer lönsamt. Jag vill tacka hela teamet som bidragit till att göra denna förvandling lugn och lärorik. Vi har nu ett starkt lag på plats och jag lämnar med en varm hand över till Trygve som fortsätter resan där jag lämnar”, säger Anders Torell

”Jag ser fram emot att få träffa alla nya kollegor, både i butik, på centrallager och huvudkontor. Tillsammans ska vi utveckla Webhallen ytterligare, och leverera starka kundupplevelser till hela Sverige. Hög kundnöjdhet som Webhallen redan uppnått är också en av nycklarna till ytterligare framgång, medan vi tillsammans ska hitta andra möjligheter att lyfta Webhallen ytterligare”, säger Trygve Hillesland, ny vd för Webhallen