Webhallen fortsätter uppdatera butiksbeståndet

Webhallen fortsätter uppdatera butiksbeståndet

Webhallen fortsätter spetsa sitt butiksled, och näst ut är en flytt av enheten i Farsta Centrum i södra Stockholm. Omni-aktören har under de senaste två åren fokuserat på att uppdatera sitt butikskoncept i redan befintliga butiker, där bl.a. butiker som Sveavägen och Fridhemsplan har fått ny skrud. I Farsta väljer man att samtidigt att flytta, till en bättre anpassad butikslokal, samt ett område i centrum med högre flöde av kunder. Man har också tagit lärdomar från tidigare butiksrenoveringar och spetsat till konceptet ytterligare. Den nya butiken öppnade dörrarna fredagen den 22:a september.

”Vi har lärt oss väldigt mycket under resans gång tillsammans med våra partners, och kan i Farsta implementera ytterligare lite nyheter i vårt butikskoncept. Det är också extra roligt att kunna ge vår engagerade personal en ny miljö, där det kan fortsätta sitt arbete med att ge våra kunder ett bemötande av högsta klass. säger Jörgen Alfvergren, Retail Visual Concept Manager på Webhallen.

Upprustningen som samtidigt sker av Farsta är en del av Webhallens nya butikskoncept med säljstationer ute på butiksgolvet och mer exponeringsytor i butik. Farsta blir butik nummer sex i ordningen som får ta del av det nya konceptet.

”Det är otroligt kul att få genomföra detta i Farsta, där vi har funnits länge, och har en trogen kundskara. Nu får de en betydligt mer givande upplevelse, samtidigt som vi hoppas att fler nya kunder upptäcker oss via det nya läget.” säger Ander Torell, Webhallens VD.

Webhallen fortsätter att satsa på sin fysiska retail och näst ut är butiken i Täby Centrum, där planen är att vara klar för att möta julruschen 2023.