Webhallen lanserar gaming suite tillsammans med Steam Hotel

Webhallen lanserar gaming suite tillsammans med Steam Hotel

Webhallen kan nu stolt presentera att de tillsammans med Steam Hotel i Västerås har öppnat Sveriges och kanske Europas första gaming suite! Genom att boka gaming suiten och det angränsande hotellrummet kan man både spela så mycket man bara orkar och övernatta bekvämt i Steams magiska hotellrum. Inne i gaming suiten finns fem spelstationer med high-end gear. Datorerna är självklart handbyggda av Webhallen Config, för högsta kvalitet.

”Vår ambition är att skapa en helt ny, unik och minnesvärd gaming-upplevelse som överträffar förväntningarna för spelare på alla nivåer. Oavsett om det är ett helt gäng som har laddat inför ett VIP-lan tillsammans eller om endast en person i sällskapet som spelar - är vi fast beslutna att uppfylla detta mål för alla som besöker vår Gaming Suite”, säger Maria Dzijan, Brand and Loyalty Club Manager på Webhallen.

Webhallen vill skapa en helt ny typ av gamingupplevelse som samtidigt tar fram den där klassiska lan-känslan för en vuxen publik. På Steam Hotel kan man variera gamingen med att hänga i Pool Cluben, spela golfsimulator, sjunga i karaoke-rummet eller besöka en av de tre restaurangerna i hotellet. Allt detta och mycket mer finns på plats för att göra det till en så rolig och minnesvärd upplevelse som möjligt.

Alla som bokar rummet bjuds på en ishink fylld med RedBull för att tagga igång lan-känslan från start.

"Vi ser fram emot att tillsammans med Steam Hotel skapa en unik destination som erbjuder deras enastående boendemöjligheter i kombination med otroliga spelupplevelser tack vare de handbyggda datorerna av Webhallen Config-teamet och våra noga utvalda produkter", säger Maria Dzijan, Brand and Loyalty Club Manager på Webhallen.