Webhallen och Trygg Hansa donerar 32 400 kr till PARA Esports

Webhallen och Trygg Hansa donerar 32 400 kr till PARA Esports

Webhallen samarbetade nyligen med Trygg Hansa för att tillsammans donera 25 kr för varje sålt Care Pack (trygghetsavtal) till organisationen PARA Esports. Fredagen den 10 maj besökte PARA Esports grundare Martin “Pappalito” Stengård och Sigge “Siggelito” Webhallens kontor för att ta emot en check på 32 400 kr. Pengarna går direkt till deras verksamhet vars syfte är att främja gaming för personer med funktionsvariationer.

"Den hjälp vi får från Webhallen är en stor stor hjälp. Det gör att vi i PARA Esports och PARA.Ghost kan sprida vår kunskap och erfarenhet vi fått under de fyra år vi hållit på. Vi har också fått möjligheten att närvara vid olika event och tillställningar för att visa och berätta om vår resa. Känslan att få vara bra förebilder, ge energi och inspiration och att få vara med och skapa något ganska unikt inom para-esport är fantastisk." Säger Martin Stengård, grundare av PARA Esports.

Webhallen har sponsrat PARA Esports i flera år. Under Webhallen Configs 10-årsjubiléum byggdes en superdator som såldes för 51 500 kr. Alla pengarna gick oavkortat till organisationen. I samband med auktionen hade Webhallens kunder möjligheten att donera pengar till PARA Esports, vilket ledde till en donation på ytterligare 33 000 kr. Tidigare har Webhallen tillsammans med Acer donerat gaminglaptops för att göra det enklare för deras CS-lag PARA.Ghost att ta med sig datorer till olika event de deltar i.

“Webhallens syfte är "Att uppfylla alla gamers drömmar och behov", så det var ett enkelt beslut för Webhallen att ingå ett samarbete med PARA Esports redan i startgroparna 2021. Det är fantastiskt att se vilket outtröttligt driv- och stark passion som ligger bakom PARA Esports och PARA.Ghost. Vi är så glada över att få vara med och stötta deras resa och vi hoppas att vi, tillsammans med PARA Esports, kan inspirera andra i liknande situationer.” säger Anna Nystedt, Brand and loyalty club manager på Webhallen.

Webhallen är en del av Komplett Group, Nordens största e-handelsaktör.