Blogginlägg -

Artificiell intelligens, Rock’n’roll eller Konstfack - Webstep presenterar Kebire Breiholtz

Kebire Breiholtz är en nyfiken systemutvecklare som ser ettor och nollor i allt han tar sig för. Allra senast kommer han från ChyronHego ett företag där han har jobbat med streaming och grafik i TV-sändningar.

För mig är konsultrollen en sedan tidigare obeprövad arbetsform och jag fick här lov att tänka igenom saken noga innan några beslut fattades.

När jag letade efter nya utmaningar, så hade jag kunnat ta en fastanställning och “softa” mig fram genom karriären och göra som jag tidigare gjort eller att hitta en arbetsgivare som låter mig utmana mig själv.

Frihet, Flexibilitet, Enkelhet och Transparens

Lägg här till möjligheten att få vara med och påverka resan hos ett företag där arbetsinsats, kompetensutveckling och belöning står i direkt relation till varandra. Släng in ett gäng trevliga kollegor i mixen och möjligheten till spännande och utmanade uppdrag, så det så blev det helt enkelt rock ‘n roll på Webstep.

-”Jag kan vara alldeles fyrkantig och bara se ettor och nollor eller så är jag konstnärlig och flummig. Tänk att jag faktiskt övervägde att söka till konstfack istället för en teknisk linje. Idag är jag rätt nöjd med det val jag faktiskt gjorde”, säger Kebire Breiholtz, utvecklare på Webstep

Som person så kan Kebire spendera en hel dag och fiska i lugn och ro och dagdrömma mig bort eller festa natten lång, även om det sistnämnda inte händer längre efter att han fick barn.

Idag lägger han mycket av sin fritid att antingen spela fotboll, umgås med familjen eller jobba vidare på en "hemmasnickrad" artificiell intelligens som han har skrivit helt själv utan egentligen någon vetenskaplig förankring men som under år av tweakande, testande och forskande nu äntligen börjar likna något.

Kanske är 2017 det året då det ännu ej namngivna projektet lanseras på Google Play, något som han dyrt och heligt lovat sig själv ska ske varje år, de senaste fem åren. :)