Nyckeln till stor framgång är passion för det man gör

Folke Naredi, som är en mycket erfaren och dedikerad Java-utvecklare har funnit lyckan i att få arbeta med sin hobby. Han beskrivs som en självgående ”do-er”, som gör mer än bara snackar och som driver projekt framåt för att saker ska bli gjorda.

Den 1:a februari startade Folke Naredi hos Webstep och klev här direkt ut på nytt uppdrag.

Allra senast kommer han från Nets Sweden AB, som utgör ryggraden i det nordiska betalsystemet och som idag tillhandahåller ett brett utbud av tjänster som syftar till att förenkla människors vardag.

Större delen av tiden på Nets ägnades åt att utveckla ett nytt system för hantering av digitala tjänster, Digital Asset Management (DAM). Målsättningen var här att koppla vanliga kortbetalningar till tjänster såsom medlemsservice, hantering av kuponger, stämpelkort och elektroniska kvitton.

Folke har en Fil.mag. i Data- och Systemvetenskap och har mycket goda insikter i såväl systemdesign som olika typer av datamodeller. Redan under utbildningstiden fängslades Folke av konceptet bakom programspråket Java. Detta ledde naturligtvis till att språket blev grundpelaren i det landskap av miljöer och tekniska lösningar som passerat Folkes skrivbord de senaste 20 åren.

• -"Folke is the kind of guy who does not give up when faced with problems. If there is a problem to be solved, he is often the last one to leave for the night. Folke always has time for work related discussions that can make life easier for everybody. He always takes time for his colleagues", säger Jani Väinöla, Senior Software Engineer at SmartBear Software

Folke, är helt enkelt en självgående ”do-er”, som gör mer än bara snackar, och som driver projekt framåt för att saker ska bli gjorda.

Sedan mitten av 80-talet bor han med familjen i söderort och även om hans intressen tidigare var mer sportiga i form av slalom på vintern eller segling i skärgården på sommaren, så har de senaste åren mesta tiden handlat om systemutveckling på jobbet, men han förstår även att ta långresor för att koppla av, turista och umgås med frun.