Webstep mer än bara kompetensutveckling..

Även om vi på Webstep är ett kunskapsdrivet bolag där medarbetarna ofta både inspirerar och låter sig inspireras av varandra, så görs det oftast inom områden som normalt syftar till att hjälpa våra kunder.

Men inte alltid. Ibland finns det ett intresse kring något som kanske inte alltid ligger inom vårt gebit och det är vid dessa tillfällen som vi på Webstep uppmanar till kunskapsdelning.

Med det sagt, så framkom det att en av medarbetarna, David, sysslade med bryggning av öl på fritiden och intresset för att ta del av detta tusenåriga hantverk var enormt! En teorikurs anordnades på kontoret, där hela ölbryggningsprocessen från korn till färdigt öl beskrevs. Därefter kom deltagarna överens om att de skulle vilja omsätta sina nyfunna kunskaper till praktik.

Det sagt så spikades datum, recept togs fram, utrustning hämtades till kontoret och ingredienser köptes in.

En kväll i början av januari samlades våra konsulter och tillika nyblivna ölbryggare på huvudkontoret i Stockholm, för att här brygga ett Webstep-öl som snabbt fick namnet W.I.P.A.

Den färdiga produkten står nu och puttrar och jäser. Klar att provas inom några veckor!

Nyfiken på att prata ihop dig med någon av våra kollegor om vad du kan tillföra till våra spännande kompetenskvällar eller event?

Tveka inte att kontakta oss.