Webstep förstärker med ny VD i Sverige

Som ett led i bolagets tillväxtstrategi axlar nu Jakob Cardell, tidigare CFO inom bolaget, rollen som VD för Webstep i Sverige. Bolagets koncernchef, Kjetil Eriksen lämnar därför posten efter två års tid för att istället koncentrera sig på den skandinaviska marknaden.

Webstep fokuserar på affärsteknologi som är i framkant och därmed hjälper organisationer och företag att skapa rätt förutsättningar för att lyckas inom sina specifika branscher.

"- Som VD för Webstep Sverige är jag mycket stolt över vad vi hittills har lyckats åstadkomma både genom interna förändringar, men mest av allt genom den positiva styrka vi har visat våra medarbetare, kunder och konkurrenter. Vi är nu i en spännande fas och jag ser stor potential till ytterligare tillväxt. Min bedömning är att det här ger oss fantastiska förutsättningar för en fortsatt framgång inom den svenska konsultsfären", säger Jacob Cardell, VD hos Webstep Sverige AB

Webstep, som i början av året utsågs till en av Sveriges Bästa arbetsgivare har haft en starkt uppåtgående trend när det gäller tillväxt, rekryteringar och nya satsningar.

"- Jakobs erfarenheter av att växa med bolaget och att leda människor passar väl in i vår tillväxtstrategi, säger Kjetil Eriksen, grundare och tidigare vd på Webstep Sverige. Som bolag, har vi nu nått en nivå där vi ser ett tydligt behov av en svensk vd som har erfarenhet av snabbväxande bolag och som kan ta oss till nästa nivå, varför utnämningen av Jakob Cardell som VD för Webstep Sverige är ett naturligt steg”, säger Kjetil Eriksen, koncernchef Norge

Webstep, som är kända för att locka duktiga medarbetare med mycket driv och engagemang har denna gång valt att rekrytera internt för den pågående rollen som verksamhetsansvarig.