Webstep rankad som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2017

För andra året i rad har Webstep AB utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Utnämningen är ett tydligt riktmärke på hur företaget arbetar med anställning, kommunikation, kompetensutveckling och andra aktivitetsområden för att aktivt skapa en lönsam och trivsam arbetsplatskultur.

Sedan 2015 jobbar Webstep AB med att utveckla företagskulturen. Den grundliga medarbetarenkäten, tillsammans med analysen av arbetsplatskulturen, har gett företaget en tydligare bild av vad man redan gör bra och framför allt vilka delar som behöver utvecklas vidare.

"Det är otroligt kul att vi än en gång placeras oss på listan över Sveriges bästa arbetsplatser. Vi kommer så klart att fortsätta med att utvecklas och förbättras, vi stannar inte upp här. Arbetet gör vi tillsammans som vi alltid gjort och det är tack vare det, med driv och engagemang som gör att vi har kommit så här långt" – säger Tina Kervall, regionchef Webstep Malmö

Nöjda medarbetare en viktig förutsättning för framgång

Resultatet från medarbetarundersökningen för 2017 visar på en vilja att arbeta kvar över tid samt en mycket stark sammanhållning i gruppen. I undersökningen framkom att 95 % av medarbetarna anser att Webstep AB är en mycket bra arbetsplats. Resultaten uppvisar också på utvecklingsområden, vilka man satsar på i syfte att förbättra arbetsplatsen enligt de anställdas förslag och önskemål.

"Vi är stolta över att återigen lyckats placera hos på listan över Sveriges bästa arbetsplatser. Det är ett kvitto på hårt arbete, förtroende, stolthet och vilja att utvecklas. I takt med att antalet företag som deltar i undersökningen har konkurrensen hårdnat om att vara ett av dom bästa. Bekräftelsen vi får via undersökningen visar att vi gör rätt saker för våra kollegor och bolaget som helhet. Fokuserar vi på att skapa en av dom bästa arbetsplatserna är jag övertygad om att detta kommer spilla över i vårt dagliga arbete och våra kunder kommer också upptäcka att det vi gör är enastående! – säger Jakob Cardell, VD Webstep Sverige

Om A Great Place To Work och undersökningen ”Sveriges bästa arbetsplats”

Great Place to Work® Institute, Inc. är ett undersöknings- och managementkonsultföretag med huvudkontor i USA. Det svenska dotterbolaget ansvarar för undersökningen ”Sveriges bästa arbetsplats”. Undersökningen genomförs årligen i över 20 länder och i år har över 200 företag i Sverige deltagit och undersökningen som har gått ut till över 43 000 medarbetare.