WeCloud rekryterar nyckelpersoner till nytt kontor i Stockholm

WeCloud har rekryterat tre nya medarbetare med gedigen erfarenhet av säkerhetstjänster i molnet. De nya medarbetarna kommer närmast från Webroot, som tidigare i år avvecklade sitt skandinaviska kontor. I samband med nyrekryteringarna öppnar WeCloud nytt kontor i Stockholm.

WeCloud, som levererar ledande säkerhetstjänster för webb och e-post till mer än 1.500 verksamheter i Skandinavien, förstärker verksamheten med tre nya medarbetare som rekryterats för att bemanna det nya Stockholmskontoret.

-Vi är mycket glada att kunna förstärka både teknik, support och försäljnings-avdelning på WeCloud med några av Sveriges mest erfarna personer inom e-post och webb-säkerhet. Vi har arbetat sida vid sida som konkurrenter i många år, så det känns extra kul att nu arbeta under samma flagga och lära av varandra, säger Rikard Zetterberg, VD på WeCloud.

De flesta av WeClouds tidigare medarbetare kommer från SoftScan, som 2009 köptes upp av Symantec. Genom rekryteringen av Webroots tidigare medarbetare samlas kunskapen från Skandinaviens två viktigaste bolag inom Cloud Security under ett och samma tak.

WeCloud har vuxit snabbt, helt utan riskkapital eller externa investerare.
- I och med att företagens användare blir mer mobila har intresset för våra säkerhetslösningar ökat, men framgångarna beror också på våra kunniga och erfarna medarbetare, något som nu förstärks ytterligare, säger Rikard Zetterberg, VD på WeCloud.

• Webbtjänster

• webroot
  • symantec
  • cloud
  • cloud security
  • rekryteringar
  • stockholmskontor
  • antispam
  • spyware
  • säkerhet
  • webbfilter
  • secaas
  • smtp
  • hhtp
  • webskanning
  • websecurity
  • antivirus
  • it säkerhet
  • saas

WeCloud är ett renodlat SecaaS (Security as a Service) företag, som hjälper företag och organisationer till ett tryggt och säkert användande av Internet. Vårt fokus på molnbaserad internetsäkerhet betyder att vi kan ge våra kunder bäst know-how, bäst service, tryggaste support och de snabbaste svaren inom detta område.