ZScaler positionerar sig som "Leader" i Gartners Magic Quadrant

Gartners Magic Quadrant är en grafisk presentation av en marknad och dess aktörer för en viss tidsperiod. Den beskriver de olika leverantörernas konkurrenskraft, styrka och svagheter.

ZScaler's globala plattform för webbsäkerhet positionerades i den senaste av Gartners rapport både som ledare och som den mest visionära lösningen på marknaden. Zscaler's globala webb och e-postsäkerhetslösning låter både små och stora verksamheter rensa bort virus, spam och annan skadlig kod i molnet, helt utan hård- eller mjukvara. Lösningen innehåller även funktioner URL-baserad webbfiltrering, DLP (Data Loss Prevention) och styrning av webbapplikationer.

WeCloud AB är ZScaler's största distributör i Skandinavien med över 1.000 företagskunder. WeCloud fungerar både som support- och försäljnings -kanal för Svenska, Danska, Norska och Finländska partners och kunder.

Gartner Magic Quadrant for Secure Web Gateway kan kostnadsfritt laddas ner från ZScalers internationella webbsida.

• Datasäkerhet

WeCloud är ett renodlat SecaaS (Security as a Service) företag, som hjälper företag och organisationer till ett tryggt och säkert användande av Internet. Vårt fokus på molnbaserad internetsäkerhet betyder att vi kan ge våra kunder bäst know-how, bäst service, tryggaste support och de snabbaste svaren inom detta område.

Øyvind Dyrnes

Presskontakt Marketing Director Marketing WeCloud Scandinavia +46761938431