Pressinbjudan: Premiär för Google Analytics Conference i Sverige

Premiär för Google Analytics Conference i Sverige

Den 17 maj arrangeras Google Analytics Conference, en konferens helt tillägnad webbanalysverktyget Google Analytics, för första gången i Sverige.

Konferensdagen vigs åt webbanalys i allmänhet och Google Analytics i synnerhet. Webbanalytisk förståelse och företagssajter blir allt mer affärskritiska. E-handeln ökar stadigt och samtidigt blir kundservicelösningar i sajt och sociala medier vanligare. Att analysera besökares beteende och därefter dra relevanta slutsatser blir en avgörande framgångsfaktor.

Konferensen öppnas av Google Sveriges VD, Stina Honkamaa, och Industry Head, Sven Törnkvist. Dagens huvudtalare är Nick Mihailovski, från Googles huvudkontor i Mountain View.

Här finner du det fullständiga programmet.

Tid: 17 maj 2011, kl 09.00-16.45
Plats: Berns Salonger, Stockholm

OSA för presspass senast den 5 maj till maria.granath@wednesdayrelations.org

För mer information, besök gärna analyticsconference.se eller kontakta ansvarig projektledare, Maria Granath: 08-642 21 90 eller maria.granath@wednesdayrelations.org