Vinnarna i Guldrelationen och Årets relationsskapare korade!

Vinnarna i Guldrelationen 2010 korade!

Vinnare Årets Guldrelation: Bredbandsbolaget
I tuff konkurrens med Ahlsell och Teleoperatören 3 tog Bredbandsbolaget idag hem priset i årets Guldrelation på Westmanska palatset i Stockholm

Förändringsprojektet som ledde till seger
Kostnaderna för nykundsrekrytering och -bearbetning har ökat kraftigt samtidigt som kundavhoppen och priskonkurrensen har ökat. Detta blev en utmaning för Bredbandsbolaget. Ledningen initierade ett genomgripande förändringsprogram för att göra Bredbandsbolaget till kundledare.

Vinnare Årets Relationsskapare: Maria Skarve, Kommunikationsstrateg på Svenska Turistföreningen, STF. För att hon lyckats vända torrt till hett med kampanjen ” Sveriges svenskaste jobb”.

Om Guldrelationen 2010
I huvudtävlingen delas priset Årets Guldrelation ut till det företag som presterat utöver det vanliga i sitt kundarbete. Ett företag som genomfört ett förändringsprojekt och uppnått tydliga och mätbara resultat i form av ökad lönsamhet för företaget liksom ökat värde för kunden.

Utmärkelsen Årets Relationsskapare delas ut i samband med Guldrelationen och tilldelas en person av kaliber. En person som under året väsentligt bidragit till att sätta fokus på lönsamma kundrelationer i sin organisation.

Mer info: http://www.wednesdayrelations.org/guldrelationen:omguldrelationen/

- Tävlingen är ett viktigt bidrag för att visa på goda exempel där företag investerat i kundarbetet. Inte minst viktigt i ekonomiskt oroliga tider, säger Mats Gustafsson, VD och grundare av Wednesday Relations.

För mer information, kontakta Wednesday Relations:
VD: Mats Gustafsson, 08-642 21 90 alt. 070-531 88 32
Ansvarig Guldrelationen: Jenny Wärlinge Rust, 08-642 21 90 alt. 0707-139 395

• Försäljning

Om Wednesday Relations
Wednesday Relations är ett kostnadsfritt och oberoende nätverk för dig som arbetar med marknadsföring, försäljning eller CRM. Vi är idag närmare 8 900 medlemmar och växer med 100 medlemmar i veckan. Vi arrangerar konferenser och seminarier, ERFA-grupper och workshops, Rekrytering samt annonsering på webb och i nyhetsbrev. Wednesday Relations finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och Köpenhamn. Mer info: http://www.wednesdayrelations.org/Om_oss/

Daniel Ullenius

Presskontakt Marketing Manager 08-642 21 90