Ny broschyr om solpanelsfästen

Ny broschyr om solpanelsfästen

Nu finns en ny broschyr för Weland Ståls solpanelsfästen. I broschyren kan du läsa mer om våra olika infästningssystem.

Vi har över 40 års erfarenhet av taksäkerhet och infästning till tak. Därför kändes det som en självklarhet att ta fram infästningssystem för solpaneler.

Solenergi är en investering för framtiden, vilket ställer krav på att våra produkter har en hög kvalitet så att de håller en lång tid framöver. Därför har vi tagit fram infästningssystem som är anpassade för att klara vårt omväxlande nordiska klimat, med tuffa vind- och snöförhållanden. Det inkluderar noggranna tester för att klara vind- och snölaster. Skenorna passar de flesta typer av tak och solceller, solpaneler och solfångare.

Vi tillverkar skenorna i Zink/Magnesium ZM310 som är ett modernt material med mycket goda korrosionsegenskaper. Det gör att skenorna är perfekta att montera på ställen som är extra utsatta för väder och vind.

Här kan du se broschyren: Solpanelsfästens broschyr