I år skickar Welandkoncernen 10 st 5-mannalag till Stafettvasan.

STAFETTVASAN FÖR BÅDE HÄLSA OCH GEMENSKAP

Nästa vecka smäller det! Nu är vi inne på den sista skälvande veckan av träning innan Stafettvasan går av stapeln 3 mars. I år skickar Welandkoncernen inte mindre än 10 st 5-mannalag som med gemensamma ansträngningar ska ta sig de 9 milen mellan Sälen och Mora. Samtliga medtävlande bjuds på både anmälan och boende i Mora. Dessutom serveras dem alla middag efter loppet där de som utmärkt sig lite extra under tävlingen får chansen att uppmärksammas.

Welandkoncernen har sedan några år tillbaka en utpräglad friskvårdssatsning med fokus på glada och friska medarbetare. Under åren har man satsat på nya friskvårdsanläggningar runt om i Sverige där Welandbolag håller till. Exempelvis ett sprillans nytt gym i Smålandsstenar och en padelbana på Weland Aluminium i Alvesta.

- Personalen är vår viktigaste resurs och därför är deras hälsa prio ett. Att ställa upp i Stafettvasan innebär månader av träning i förväg. Men förutom de rena hälsofördelarna med detta arrangemang, är det också ett event om stärker gemenskapen över avdelningsgränser och bolag, förklarar Mattias Andersson, marknadsansvarig på Weland AB.

Följ det spännande loppet på Vasaloppet.tv eller via appen ”Vasaloppet” och heja fram ditt favoritlag från Weland 3 mars!