– Vi är på plats, säger Mattias Andersson, marknadsansvarig på Weland AB.

Nyhet -

Svenskt, innovativt och hållbart – Weland bygger nya broar på Elmia Subcontractor i november

Äntligen är det dags att träffas fysiskt igen. Precis så är känslan hos Weland inför Elmia Subcontractor till hösten. Och budskapet från koncernen, ja, det är enkelt men tydligt.
– Vi är på plats, säger Mattias Andersson, marknadsansvarig på Weland AB.

Det är lite av ett statement från Weland. Vi är på plats – på Elmia Subcontractor. Som en försiktig nystart för fysiska möten och nya affärsmöjligheter. Platsen för denna omstart i november var ett självklart val för Weland.

– Vi vill vara tillgängliga för våra kunder, för kollegor i branschen och för andra besökare. Det är viktigt att visa att vi kan – långsamt och på ett säkert sätt – återgå till något som kan liknas vid det normala. Det känns riktigt bra att vara tillbaka på Elmia Subcontractor, säger Mattias Andersson.

Weland visar inte endast sin kompetens inom plåtbearbetning under Elmia Subcontractor. Inom koncernen återfinns flera branscher från tillverkningsindustrin och just den bredden är ett återkommande tema i montern.

– Många förknippar Weland med stål men vi är mycket mer än så och i år kommer vi att stå tillsammans med Weland Plastic. Det är ett expansivt fullserviceföretag som bland annat jobbar mycket mot fordonsindustrin, säger Mattias Andersson.

Men exakt vilka nyheter som ska visas på Elmia Subcontractor vill han inte riktigt avslöja än.

– Det handlar om nyheter som förhoppningsvis kan vidareutveckla både vår egen verksamhet och som kan leda till nya samarbeten, säger han.

För Weland har Elmia Subcontractor alltid varit den naturliga mötesplatsen. Dessutom en viktig mötesplats för att sprida koncernens budskap – svenskt, innovativt och hållbart. Något som har varit en lyckad strategi för att lyfta varumärket.

– Vi vill visa att vi har en stor bredd av expertis inom en rad olika branscher. Där är Elmia Subcontractor en väldigt bra bro mellan företaget och kunderna. Det är en naturlig mötesplats där vi dels kan visa hela vår kapacitet, dels att vi jobbar lokalt, säger Mattias Andersson.