Ida Thunberg är strålande glad över julklappen till alla medarbetarna.

Cyklar från Skeppshult i julklapp till Welands 1300 medarbetare

"Wow! Det här är helt galet! Och alldeles lysande!" Så reagerade medarbetaren Ida Thunberg när hon skulle hämta sin julklapp från Weland. I år får koncernens alla 1300 medarbetare och sjuväxlad cykel från Skeppshult.

Att medarbetarna får så fina cyklar i julklapp har flera anledningar, berättar koncernens vd Jonas Welandson:

• Vi ville ge en extra fin julklapp som uppmuntran efter de tuffa pandemitiderna som har varit. Sedan satsar vi mycket på friskvård och vi försöker inspirera till mer rörelse. Cykla kan de flesta göra. Att vi valde just Skeppshult hänger ihop med att vi gärna värnar de lokala aktörerna, och Skeppshult gör jättefina cyklar.
  • Det är en fantastisk, superrolig och jättetrevlig julklapp! Det bidrar också till gemenskapen i koncernen alla medarbetare får samma sak, oavsett vilket företag eller i vilken ort man jobbar. Jag sitter med i friskvårdsgruppen, så jag tycker det är en helt lysande idé som verkligen har nytta av. Jag är säker på att vi nu kommer att planera in trevliga cykelaktiviteter till nästa år. Och nu tycker jag att man ska önska en cykelhjälm i julklapp av sina nära och kära, skrattar hon.
  • Det var fantastiskt att få ordern. En så stor beställning på en och samma modell har vi aldrig tidigare fått. Processen har gått i cirka ett halvår, och utmaningen har varit att få tag i vissa komponenter på grund av pandemin. Modellen är specialanpassad för Weland i en unik färg och dekaler. Vi är väldigt stolta över ordern och att vi klarade att leverera i tid, samtidigt som vår ordinarie produktion har varit i full gång, menar ägaren Jonas Andersson.

Precis som det ska vara med julklappar så var det hemligt för alla, och Ida Thunberg är sprudlande glad när hon berättar om överraskningen:

Även på Skeppshult blev man förvånad över den stora beställningen.

För mer info:
Jonas Welandsson, vd