Grönare miljöer med intelligent modulsystem

Grönare miljöer med intelligent modulsystem

Det sektionsbaserade systemet MODUL från Weland Design kan fungera som avskärmare mellan olika gröna rum i stadens parker, erbjuda odlingsmöjligheter till bostadsrätts-föreningens boende eller skapa en vacker entré till hotellet. Det flexibla systemet för odlingslådor ger helt nya möjligheter till variation – oavsett om det handlar om mindre eller större ytor.

”Genom att avgränsa och skapa spännande passager mellan olika grönskande rum i stadens parker gör man dem både mer intressanta och mer välkomnande för besökarna. Vi har många produkter i vårt sortiment som kan vara en del av exempelvis en parks utformning och arkitektur”, säger Sophie Albinsson från Weland Design.

För allt fler städer satsar på att skapa gröna offentliga miljöer i syfte att öka trivseln för både boende och besökare. Det kan, förutom parker, handla om grönskande torg och gaturum, men också om att skapa odlingsmöjligheter för de som bor i staden och inte har tillgång till egen trädgård.

Då intresset för odling och självförsörjning förväntas stiga ytterligare är det också många bostadsrättsföreningar som satsar lite extra på sina utemiljöer och att ge sina boende möjligheter till att odla kryddor och grönt.

Kundanpassade lösningar hör till vardagen
För Weland Design är det självklart att produkterna både ska kunna anpassas för stadens offentliga miljöer, bostadsrättsföreningens behov och den privata trädgårdsentusiastens förväntan.

”Det är vår grundidé, och det är efter den som vi har utvecklat alla våra produkter. När det gäller det sektionsbaserade systemet Modul är det byggbara konceptet i fokus. Det är i princip bara fantasin som sätter gränserna då systemet ger utrymme för enkel och effektiv anpassning till specifika behov och önskemål”, säger Sophie Albinsson.

För mer information, kontakta:
sophie.albinsson@welanddesign.se
Mobil: +46 734-425 458

Besök welanddesign.se och läs mer om oss och våra produkter.

Vi jobbar alltid i nära samarbete med våra kunder, så att vi säkerställer att vi lever upp till varje företags förväntningar. Som privatperson kan du även lägga dina beställningar i vår webbshop.

Weland Design

Weland Design™ är ett varumärke som står för tidlösa, minimalistiska produkter i stål. Vi har vår verksamhet i Småland och känslan för entreprenörskap, kreativitet och viljan att alltid finna lösningar bär vi med oss i allt vi gör. Weland Design™ bildades 2020 och har sina rötter i stål- och industriföretaget Weland AB i Smålandsstenar. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet med känsla för enkla och moderna detaljer.