Laserskurna detaljer till sopnedkast

Laserskurna detaljer till sopnedkast

Weland har i oktober börjat leverera nedkast till Envacs moderna sopsugsanläggningar. Envac är världsledande inom automatiserad avfallshantering. Weland står för hela produktionsgången, ifrån råmaterial till färdigt produkt som är klar för montering.

Weland har precis börjat sin leverans av sopnedkast. Projektet innebär att Weland levererar 150 stycken sopnedkast per år till Envac. Weland har tagit fram material, laserskurit, bockat, rullat, svetsat, ytbehandlat och delmonterat. Sopnedkasten har pulverlackerats för att göra dem tåliga mot väder och vind.

Stora lagerytor

Weland kan med sina många maskiner och stora lagerytor erbjuda både en kostnadseffektiv produktion och korta leveranstider.

- Eftersom vi kan tillverka större volymer istället för en och en blir det kostnadseffektivt för kunden. Med vårt stora lager kan vi också lagerhålla produkterna och får ner leveranstiden till två till tre veckor istället för åtta veckor, säger Isak Bengtsson, säljare Weland.

Ledande företag

Envac är världsledande inom automatiserad avfallshantering och har 35 kontor i 22 länder. Företaget är ett av de ledande miljöteknikföretagen i Sveriges med mer än 50 års erfarenhet inom automatiserad avfallshantering. Envac uppfann sopsugen, det vill säga vakuumteknik för avfallshantering, i början av 1960-talet.