​Minska skaderisken – använd halkskydd

​Minska skaderisken – använd halkskydd

När vintern kommer med snö och is ökar även halkolyckorna. För att öka säkerheten i olika miljöer har Weland tagit fram olika halkskyddsprodukter. Weland har halkskydd för gallerdurk och halkskyddslist i plåt.

I första hand är produkterna framtagna för att passa till Welands sortiment, men kan även monteras i andra sammanhang. Produkterna finns i olika utföranden för varierande användningsområden.

Halkskydd i trappor

För att minska risken för att halka i trappor och på ytor kan halkskyddslist i plåt eller säkerhetstrappnos användas. Halkskyddslisten har stansade hål för att öka halkskyddet och skruvas fast i underlaget.

Halkskydd för gallerdurk

Vintertid kan gallerdurkar bli hala av fukt och is. Welands halkskydd i pressad rostfri plåt för gallerdurk minskar risken för halkolyckor. Halkskyddet trycks enkelt fast på gallret utan verktyg. Ovansidan har hål med uppåtpressade kanter som ger bra halkskydd. Weland erbjuder även ett halkskydd med svart borst för gallerdurk.

Läs mer om våra andra halkskydd