Unika möjligheter för stansning av plåt

Unika möjligheter för stansning av plåt

Produktionslinjerna är utrustade med stans-, vinkelsax- och bockningsautomater. Samtliga linjer har hög automationsgrad och hanterar material från coils alternativt utgångsplåt till färdig detalj. I samma linje kan vi stansa, klippa, forma, bocka och stapla detaljer, vilket ger Weland stora fördelar med korta ställtider och hög precision. Våra stansmaskiner har upp till 45 olika verktyg för att möta kundens specifika önskemål och har kapacitet att klara mycket komplexa bearbetningar.

Håltagning och bockning
Welands maskinlinjer för stansning är utrustade med flera olika verktyg varpå vi klarar de flesta håltagningar, rillor, kragningar och märkningar. En stor fördel med våra produktionslinjer är de panelbockningsmaskiner som automatiskt bockar alla sidor i enkla eller mer komplicerade bockningar såsom exempelvis dubbelvik eller i önskad vinkel. Våra panelbockningsmaskiner lämpar sig för detaljer till butiksinredning, hyllsystem, verktygsväggar och brickplåtar.

Sveriges modernaste maskinlinje för plåtbearbetning
Welands senaste investering är en toppmodern produktionslinje helt unik i sitt slag. Maskinlinjen bearbetar coils, vilket minimerar spill eftersom klipplängden på plåten kan optimeras. Linjen passar för stansning från formatplåt i storlek upp till 4.300 x 1.500 mm. Idag används maskinerna för tillverkning av både små och stora serier. Ju större och otympligare detalj, desto större anledning att serietillverka. På så sätt kan Weland erbjuda dig en mycket kostnadseffektiv stansning. Vi hjälper dig gärna med ditt projekt.

Service från start till mål
Weland har en stor produktionskapacitet samlad under ett tak, vilket möjliggör bra service och snabba leveranser för dig som kund. Weland hanterar de flesta CAD-formaten och kan snabbt komma igång med produktionen från färdiga underlag tack vare vårt omfattande lager av råmaterial. Vi hjälper dig från idé till färdig produkt!

Läs mer om vårt erbjudande inom stansning här: https://www.weland.com/sv-se/plaatbearbetning/stansning/stansning/