Trendspaning 2020 - Skin minimalism

Trendspaning 2020 - Skin minimalism

Multifunktionella produkter fortsätter att vara en stark trend inom hudvård även 2020. Att använda färre hudvårdsprodukter men med fler användningsområden, så kallad skin minimalism, är inte bara mer hållbart och snällt för plånboken utan påverkar även huden positivt. Huden kan nämligen lätt hamna i obalans om vi stressar den med hudvårdsrutiner i flera steg och överbehandlar med starka syrabehandlingar. Följden blir en skadad och mer känslig hudbarriär. Därför kan det vara värt att gå igenom sitt badrumsskåp och ställa sig frågan - behöver min hud allt det här, varje dag?

Att välja bort hudvårdsrutiner i flera steg och gå back to basics ska inte påverka effekten, utan det handlar om att välja rätt produkter och få en bättre förståelse för vad just din hud faktiskt behöver.

Med skin minimalism menas att man använder färre produkter men med flera användningsområden.

Utsedd till Bästa Multiprodukt
Weledas Skin Food är en prisbelönad kultklassiker som passar utmärkt att ha i sitt badrumsskåp för den som testar trenden skin minimalism. Skin Food har ett koncentrerat trippelextrakt med naturliga ingredienser från lindrande ringblomma, lugnande kamomill och fuktgivande styvmorsviol. Den effektiva formulan mjukgör torr hud och stärker hudbarriären men kan även användas som bland annat highlighter på kindben, brynben och amorbåge för naturligt glow.
2018 blev Skin Food utsedd till bästa multiprodukt i skönhetstävlingen Organic Beauty Awards.

WELEDA SKIN FOOD - ANVÄNDS SÅHÄR!

• Mjukgör torr hud; bl.a läppar, händer, fötter
  • Ger intensiv näring och stärker hudbarriären
  • Gör som makeup artisterna! Använd som primer eller highlighter

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart ekologiskt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna trädgårdar och partnerskap med odlingar skapas naturlig, effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv.

Maja Engstrand

Presskontakt Presskontakt - PR-byrå: SpoilConcept 073 - 389 06 78