Nyhet! Duschkräm för barn

NYHET! DUSCHKRÄM FÖR BARN
Skonsam rengöring - snäll mot ögonen

Weleda Kids 2in1 Shampoo & Body Wash är en kombinerad rengöring med ekologiskt schampo & duschkräm som rengör milt utan att torka ut. Det mjuka löddret kommer från kokos- och sockertensider och är skonsamt mot ögonen. Rengöringen innehåller vårdande sesamolja och extrakt från ringblomma. Ringblomman har ett högt innehåll av näringsämnen och är känd för sina läkande egenskaper. Tack vare ringblommans många bra funktioner har den varit en värdefull ingrediens i Weledas hudvård för baby och barn i över 50 år.

Finns i tre lekfulla helt naturliga dofter Happy Orange, Lively Lime och nyheten Mighty Mint, så att alla barn kan hitta sin favorit!

Kan användas dagligen och av alla från 3 år.

Rek pris 69 kr, 150 ml.

100 % naturligt | Ekologiskt certifierade | 0 % syntetiskt innehåll | Dermatologiskt testat på känslig hud

WELEDA VÄRLDENS BÄSTA HÅLLBARA HUDVÅRDSFÖRETAG
Weleda är världens mest hållbara företag inom naturlig hudvård. Med hjälp av den innovation och kraft som finns i naturen tillverkar vi naturlig ekologisk hudvård som är NATRUE-certifierad och fri från syntetisk doft-, färg- och konserveringsmedel. Våra produkter innehåller inga GMO-ingredienser, mineraloljor, silikoner eller parabener.

Vi ser holistiskt på skönhet och hälsa för att stärka både huden och sinnet, men arbetar också för att minimera påverkan på världen runt om oss. Det gör vi genom att aktivt arbeta för rättvisa villkor, hållbara mål och biologisk mångfald genom hela produktionskedjan. Vi tar ansvar för de regioner där vi arbetar och människorna som gör det möjligt för oss att tillverka våra produkter, vilket följer de principer vi har arbetat för i snart 100 år.

Följ oss!

Sofie Bjuråker

Presskontakt Nordic Marketing Coordinator 0855151800

Johanna Dannesund Eriksson

Presskontakt Nordic Sales- & Marketing Manager 08-551 518 00

Weleda - ett av världens mest hållbara hudvårdsföretag

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna odlingar och nära partnerskap, garanteras en hög kvalitet och transparens genom hela tillverkningen. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv, vilket ger en effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Weleda Group har cirka 2 200 anställda i över 50 länder. 2020 uppgick försäljningen till motsvarande cirka 4,3 miljarder svenska kronor. Weleda i Norden har sitt huvudsäte i Stockholm.

Weleda AB
Ludvigsbergsgatan 20