WELEDA - EN VINNARE PÅ ELLE BEAUTY AWARDS 2012

Weledas Birch Cellulite Oil röstades fram som vinnare i kategorin "Bästa uppstramande kroppsprodukt" på ELLE Beauty Awards 2012, Finland.

Juryn bestod av experter inom skönhetsbranschen och motiveringen löd: En friskt doftande kroppsolja, perfekt för den finska bastukvällen! En uppstramande och snabbabsorberad produkt som stimulerar cirkulationen med hjälp av björklövsextrakt.

"Väldigt roligt att få en sådan fin och speciell utmärkelse som ELLE Beauty Awards. Vi har varit stolta över vår cellulitolja sen den kom för åtta år sedan, och det känns roligt att få slå ett extra slag för den så här på våren då många passar på att göra en detox-kur med våra björkprodukter", säger Emma Bergqvist, Nordisk marknadschef på Weleda.

För mer information och bildmaterial, vänligen kontakta Weleda:
Ingela Wikman
ingela.wikman@weleda.se

Du hittar oss på
www.facebook.com/weledasverige - följ oss där!

Imagebank:
www.web-to-print.se/weleda
Log in: press@weleda.se
Password: press

• Utanför Sverige

Weleda grundades i Schweiz 1921 och är det ledande företaget inom naturlig, ekologisk hudvård i Europa. Huvudkontoret för den nordisk-baltiska verksamheten ligger i Järna i Sverige och har 35 medarbetare och en omsättning på 68 MSEK. Vi arbetar utifrån värderingarna kvalitet, långsiktighet, trovärdighet, ansvar och personlig omtanke.

Weleda AB Skillebyholm 4 ∙ 153 91 Järna
Fax 08-522 961 02