WELEDA HAR UTSETTS TILL BÄSTA NATURLIGA ”BABY BRAND”

Vinnarna har utsetts i årets upplaga av den internationella tävlingen Beauty Shortlist Awards Mama & Baby 2022. Weleda prisades på produktnivå i sju kategorier samt i kategorin BEST NATURAL BABY BRAND - EUROPE.

- Återigen vinner vi fantastiska priser för våra uppskattade hudvårdsprodukter för bebisar och barn. Att vi dessutom utses till bästa naturliga baby brand (Europe) är vi otroligt stolta över. Vi vill att vår hudvård ska vara ett ledande val för småbarnsföräldrar och det här priset kan bara stärka den positionen, säger Johanna Dannesund Eriksson Nordisk Sälj- & Marknadschef på Weleda.

Weledas hudvård för bebisar och barn är framtagen i samarbete med barnmorskor och med sin unika kompetens på naturliga ingredienser samt en gedigen kunskap om huden sedan 100 år tillbaka. Produktutbudet följer barnet från skötbordet upp till skolåldern, från lindrande blöjkräm, skyddande väderkräm och mild duschkräm.

- Vi är stolta över att framhäva vilka fantastiska egenskaper naturliga oljor och ekologiska växtextrakt kan ha på känslig hud i rätt formula. Våra ingredienser tillför ett naturligt skydd till en hudbarriär som inte är fullt utvecklad ännu, fortsätter Johanna Dannesund Eriksson.

Här nedan listas de kategorier som Weleda vann, hela listan finns att läsa här https://www.thebeautyshortlist...

• BEST NATURAL BABY BRAND – EUROPE
    Weleda Baby
  • BEST BODY BUTTER (THE PREGNANCY AND MATERNITY CATEGORIES)
    Weleda Skin Food Body Butter
  • BEST NAPPY CREAM
    Weleda Calendula Nappy Change Cream
  • BEST SHAMPOO & BABY WASH
    Weleda Baby Calendula Shampoo & Body Wash
  • BABY BATH
    Weleda Baby Calendula Cream Bath
  • BEST BABY CREAM / LOTION
    Weleda Baby Calendula Body Lotion
  • BEST BABY DECONGESTANT
    Weleda Rhinodoron Nasal Spray
  • EDITOR’S CHOICE WINNERS
    Skin Food Body Lotion, Sea Buckthorn Body Lotion, Citrus Body Lotion, Sensitive Body Lotion, Calendula Face Cream

• weleda baby care
  • awards

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna odlingar och nära partnerskap, garanteras en hög kvalitet och transparens genom hela tillverkningen. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv, vilket ger en effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Weleda Group har cirka 2 200 anställda i över 50 länder. 2020 uppgick försäljningen till motsvarande cirka 4,3 miljarder svenska kronor. Weleda i Norden har sitt huvudsäte i Stockholm.