Top-Oil Terra ingår i serien av livsmedelssäkra hårdvaxoljor från Osmo.

Livsmedelsgodkänd hårdvaxolja i nya kulörer

Den perfekta ytbehandlingen i köket
Osmo Top-Oil Hårdvaxolja för bänkskivor gör köksbänkar, bordskivor och andra träytor inomhus vackra och lättskötta. De blir vattenavvisande, tåliga mot spill av hushållskemikalier och vätska som vin, öl, läsk mm. Alla produkterna i serien är livsmedelssäkra.

3 nya kulörer - du väljer utseende

3037 Vit, 3038 Terra och 3039 Grafit är de senaste tillskotten i Top-Oil serien. De sidenmatta kulörerna appliceras en eller två gånger, beroende på hur intensivt utseende man vill ha.

För ett mer transparent utseende, utförs 1 applicering med pigmenterad Top-Oil + 1 applicering med ofärgad Top-Oil 3028 alt. 3058. Föredrar man istället ett mer intensivt utseende utförs båda appliceringarna med en av de pigmenterade varianterna. Tips! Gör alltid ett prov på undersidan av träytan ex. en bänkskiva, för att se så resultatet blir som önskat, innan hela ytan behandlas.

Säljs av fackbutiker
Osmo Top-Oil finns i 0,5 liters burk som räcker till ca. 10 m träbänkskiva, och även 0,005 liters småpåsar som gör det enkelt att testa vilken variant som passar bäst. Säljs hos färg- och byggfackhandeln över hela landet. Hitta återförsäljare och mer information på vår hemsida.

Följ Welin & Co på facebook
Följ Welin & Co på instagram

• Inredning

• bänkskivor
  • osmo
  • welin & co
  • ytbehandling
  • livsmedel
  • livsmedelsgodkänd
  • topoil
  • osmohårdvaxolja
  • kök
  • bänkskiva
  • bord
  • möbler
  • hårdvaxolja
  • infärgning
  • inredning

Welin & Co är störst i Sverige på naturliga ytbehandlingsprodukter för trä.

Anette Olsson

Presskontakt Marknadskoordinator 08-544 10 444