Vit snabb hårdvaxolja från Osmo

Vit snabb hårdvaxolja från Osmo

Nytillskott med olika användningsområden
Osmo 3240 Vit är sidenmatt och ingår i serien Osmo Hårdvaxolja Rapid. Den är idealisk som ytbehandling av trägolv, möbler och andra träytor inomhus, men passar också kork och OSB.

Osmo Hårdvaxolja Rapid 3240 Vit används för kombinerad grundbehandling och slutbehandling, eller enbart slutbehandling efter en infärgning med annan vit produkt i Osmos sortiment som ex. Osmo Hårdvaxolja Pigmenterad 3040 Vit eller Osmo Dekorvax Transparent 3111 Vit alternativt Osmo Dekorvax Intensiv 3188 Snö.

Naturligt godkänd
Produktserien Rapid är naturolje-/vaxbaserad och ger en mikroporös, vattenavvisande och mycket slitstark yta. Den är Godkänd för barnleksaker enligt EN 71.3 samt ofarlig för människor, djur och växter i torrt tillstånd.

Dryg och snabb
Vita Osmo 3240 torkar på bara 4-6 timmar så 2 appliceringar kan göras samma dag. 1 liter räcker till ca 24 m2 och produkten finns att köpa i 0.75, 2.5 och 10 liters burkar.

Mer information
Produkten finns ute i fackhandeln från hösten 2015. Hitta återförsäljare och mer information på vår hemsida www.welinoco.com

Anette Olsson

Presskontakt Marknad 08-544 10 444
Björn Törnquist

Presskontakt VD 08-544 10 440

En ledande distributör av naturliga ytbehandlingsprodukter för trä och andra naturmaterial

Kvalitet och kunskap, skydd och försköning i snart 90 år. Welin & Co har sedan starten 1936 arbetat med kvalitetsprodukter för ytbehandling av trä och andra naturmaterial. Kvalitetsvarumärken är ett självklart val.

Welin & Co är distributör av Osmo, Timberex, Rust-Oleum/Mathys, OrganoWood, Auson i Sverige och Danmark.
För Timberex gäller distribution med ensamrätt även i Norge, Finland och Estland. Gammeldags är vårt eget varumärke som säljs i Norden, Estland och Belgien. I vårt sortimentet finns även tillbehör under varumärket Welin.

För oss är förmedling av kunskap minst lika viktigt som ett sortiment av hög kvalitet. Därför lägger vi stor vikt vid utbildning och väljer återförsäljare med omsorg. I Sverige finns vårt produktsortiment att köpa i färg- och byggfackhandeln och hos grossister.

Welin & Co AB
Stenhagsvägen 45-47