Smartshake satsar ytterligare på hälsofackhandeln i Sverige - WeMake blir ny distributör!

WeMake inleder ett samarbete med Smartshake. Detta innebär en ny räckvidd för Smartshake som vill satsa ytterligare på hälsofackhandeln och på så sätt stärka sin position på marknaden i Sverige. Samarbetet mellan de två bolagen ses som en möjlighet från båda håll.

Smartshake lanserades på marknaden för 10 år sedan med den första innovativa, högkvalitativa shakerflaskan. Särskilt igenkänd för den läckagesäkra förvaringen direkt på flaskan.

Genom åren har produktutvecklingen fortsatt samtidigt som fitness- och hälsomarknaden har genomgått en transformation. I takt med att Smartshake blivit ett väletablerat, globalt varumärke har även sortimentet breddats för att passa fler målgrupper och användningsområden.

Smartshakes kunder använder sin Smartshake till proteinshakes, som vattenflaska, för mellanmålsyoghurten, som matlåda, för matlagning eller till morgonkaffet. Säkert till mycket mer än så. Produkterna är mångsidiga och hårt testade för att klara hårda krav om kvalitet, säkerhet och hygien.

Som ett steg i arbetet för att bättre nå en hälsomedveten målgrupp väljer Smartshake nu att satsa ytterligare på hälsofackhandeln i Sverige.

– Med WeMake som distributör ser vi stora möjligheter att ta ytterligare marknadsandelar inom hälsofackhandeln, säger Christoffer Granback, vice VD på Smartshake. Det är också ett sätt för oss att synas tydligare för en målgrupp som vi kanske inte når genom våra övriga kanaler.

WeMake kommer tillhandahålla Smartshakes varierade sortiment för hälsofackhandeln i Sverige.

- Jag tror stenhårt på det här samarbetet. För WeMake är det kul att få in ett varumärke som är väldigt känt inom tränings- och hälsokostbranschen. Det kan öppna en hel del dörrar, inte bara för Smartshake, utan även för oss, säger Linnéa Johansson, E-Commerce & Online Manager på WeMake.

WeMake är Nordens största oberoende sälj- och logistikpartner inom hälsa och hållbarhet. WeMake har drygt 4500 produkter i lager inom kosttillskott, vitaminer & mineraler, ekologiska livsmedel samt sport- och träningsprodukter. WeMake breddar sin portfölj genom att ta sig an den naturliga hudvårds- och kosmetikbranschen.

Christoffer Granback, Vice VD på Smartshake

Christoffer.g@smartshake.com

+46(0)736005949

• protein
  • kost
  • livsmedel
  • sport
  • träning
  • kosttillskott
  • hälsogrossist
  • grossist

Nordens största oberoende sälj- och logistikpartner med drygt 4500 produkter i lager inom kosttillskott, vitaminer & mineraler, ekologiskt livsmedel och dryck, sport & träningsprodukter, naturlig hudvård & kosmetik.

Christoffer Granback

Vice VD +46736005949