WeMake blir distributör av Cool Derma hudvård!

Cool Derma Company är svensk, effektiv och vegansk hudvård, skapad av auktoriserad hudterapeut med många års erfarenhet inom hudvård.

Grundaren av Cool Derma heter Shidrokh ”Orkidé” Ghawami och är auktoriserad hudterapeut, funktionell näringsterapeut och makeup-artist. I mer än 20 år har hon arbetat inom hudvårdsbranschen och träffat människor i olika åldrar. Med sitt omfattande intresse för kosmetisk kemi, anatomi, biologi och näringslära samt otaliga samtal med kunder, lanserades den veganska hudvårdsserien Cool Derma våren 2018.

Cool Derma är en vegansk hudvårdsserie och är ej testad på djur. Serien kallas Skin Fitness och är en del av så kallad "non-gender skin care generation", könsneutral hudvård, som är tänkt att passa alla i hushållet. Därför innehåller produkterna en generös mängd både i volym och andel aktiva ingredienser.

Den första hudvårdsserien från Cool Derma är framtagen för alla hudtyper, även oren, då den har en upplösande effekt på orenheter, säger Shidrokh Ghawami. Priserna kan utifrån detta ses som mycket kundvänliga för dessa högklassiga AHA/BHA-produkter. Jag vill att alla ska ha råd med effektiv hudvård, fortsätter Shidrokh Ghawami.

Jag ser mycket fram emot samarbetet med WeMake då de har en kategorichef som även är hudterapeut i grunden. Det hjälper mig i distributionen av mitt varumärke då det finns kunskap på WeMake i effektiv hudvård.

Sist men inte minst, Cool Derma är nominerat till årets aktiva hudvård i Daisy Beauty Awards och det är jag otroligt stolt över, säger Shidrokh Ghawami. Detta trots att varumärket bara funnit på marknaden sedan i maj 2018!

För oss på WeMake innebär samarbetet med Cool Derma och Shidrokh Ghawami att vi nu utökar portföljen med professionell hudvård på WeMake, säger Louise Benediktsson, kategorichef för skönhet och hygien. Vi vill ha en portfölj där fler typer av säljkanaler kan hitta till WeMake då vi erbjuder många olika typer av varumärken och produkter. Då vi är ett företag med fokus på produkter som är bra för person och planet så ser vi det som mycket positivt att produkterna dessutom är tillverkade i Sverige, har nedbrytbara förpackningar och är veganska till innehåll. Produkterna säljs hos auktoriserade hudterapeuter och online.

För mer information kring Cool Derma och Skin Fitness

• skincare
  • hudterapeut
  • auktoriseradhudterapeut

WeMake AB är nordens största oberoende sälj- och logistikpartner, inom hälsa och hållbarhet,med drygt 500 varumärken och 4000 produkter i lager. Sortimentet består av kosttillskott, vitaminer, mineraler, ekologiska livsmedel, drycker, sport, träningsprodukter, naturlig hudvård och kosmetik och andra saker som kan göra gott för både individens och planetens välmående. Vårt arbete är en ständig resa mot en bättre framtid, det gäller lika mycket vårt nuvarande utbud och kommande produkter, till hur vi jobbar och vilka vi samarbetar med. Det är avgörande för vår planet att vi alla sätter ner foten och börjar förändra de produkter vi människor har skapat och hur de tillverkas samt distribueras. För oss finns det inget alternativ än att vara med och skapa den framtiden vi vill leva i — att lämna ett mindre fotavtryck än gårdagens. We are makers and believers!