Anita Strandell och Diana Nuñez kommer med Brasilianskt gung och jazz för en kväll på Engelen den 1 november!

Nyhet -

Anita och Diana har sjungit ihop i olika konstellationer i fyra decennier. Söndag den 1 november kl.19.00 kommer de till Engelen för en konsert och det utlovas allt från Brasilianskt gung till sköna ballader och Jazz tillsammans med pianisten Lars Beijbom.

KONSERT: Anita Strandell och Diana Nuñez

DATUM: Söndag den 1 november

TID: Kl.19.00

PLATS: ENGELEN adress: Kornhamnstorg, Stockholm.

Anita Strandell Har varit medlem i Gimmicks (1969-1976)och Anita har släppt flertalet soloalbum. Just nu är hon även aktuell med nya singeln ”Ivandrarvisa” med text av Bosse Parnevik. Direkt efter Gimmicks upplöstes bildade Anita och Diana tillsammans gruppen Tre Damer och gjorde krogshower på Berns. Anita har skrivit texter till Monica Zetterlund, Lill Lindfors, Lill- Babs och Maria Lundqvist där texterna även ingått i shower och revyer. Läas mer: www.anitastrandell.se

Diana Nuñez Född och uppväxt i San Antonio, Texas. Kom till Sverige i början av 70-talet och har sen dess sjungit i en mängd olika sammanhang; tv/radio, skivinspelningar, konsertturneér. Mest känd som medlem i gruppen Tre Damer, som bl.a. samarbetade med Cornelis Vreeswijk. Bildade tillsammans med Lars Beijbom gruppen Bright Orange på 80-talet och släppte för ett par år sen albumet Circular Songs.

Biljetter via: www.engelen.se eller på telefon: 0771-826826.

ENGELEN

Kornhamnstorg, Stockholm.