Roger Rönning medverkar i den 24 timmar långa musikfestivalen "United We Stream Sthlm" till förmån för Stockholms kultur och nattliv!

Nyhet -

Roger Rönning medverkar i den dygnslånga musikfestivalen "United We Stream Sthlm" nu på lördag den 6 juni med start kl.10.00. Rönning går på Hosoi scenen kl.12.40 som anordnas till förmån för Stockholms kultur och nattliv, tillsammans med några av landets största DJ:s och artister från åtta olika platser runt om i storstaden och sänds via FacebookKlicka här...

Ytterligare info om festivalen, artister, tider läs mer via: unitedwestream.se

Roger Rönning har beskrivits som en av våra första svenska "blue eyed soul" artister och än idag spelas hiten "Tiden bara går" (1978) flitigt bland klubbar i storstäder runt om i världen.

ROGER RÖNNING: Musikaliskt finns det spår av hans rötter i popmusik, den amerikanska singer/songwriter-boomen och blue-eyed soul. Första bandet, Melvins, bildades i Nybro i Småland 1963. MELVINS spelade framför allt låtar av Kinks men även låtar av Stones och andra 60-tals band. På 70-talet bildade Roger tillsammans med Ted Steerling (Contact), Marion Noel och Susie Heine den akustiska kvintetten FLEX. Gruppen var inspirerade av bl.a. Crosby, Stills, Nash and Young och deras stämsång och medverkade i TV program och turnerade flitigt över landet. Roger var även under en period medlem i Py Bäckmans band PY GANG. Första soloplattan RÖTTER 1977 spelades in med Mikael Rickfors som producent. Därefter har det fram till idag blivit 15 album samt några samlingsskivor. Roger Rönning är född i Örnsköldsvik, uppväxt i Småland och numera bosatt i Stockholm. Hösten 2020 släpps nytt studioalbum och nya sommarsingeln "Nära till havet" släpps den 17 juni 2020.

Lyssna på Roger Rönnings fantastiska låtskatt via Spotify: Klicka här...

Köp en stödbiljett via unitedwestream.se Swisha valfri summa till 1235679428. Paypal: paypal.me/unitedwestreamsthlm Mottagare: Stockholm Night Time Association AB/Nattrådet till förmån för Stockholms kultur och nattliv.

www.rogerronning.com

Roger Rönning på Facebook: Klicka här...

PRM RECORDS JUNI 2020

PR: Press & intervjuförfrågningar kontakt: Rickard Werecki 0707178008 pr@werecki.com Werecki Promotion Company www.werecki.com