Amanda Ginsburg, Ebbot Lundberg möter "Göteborg Jazz Orchestra"!

Amanda Ginsburg, Ebbot Lundberg möter "Göteborg Jazz Orchestra"!

Den 22 oktober blir det premiär för konceptet "Jazz på Draken Live" i Göteborg där Amanda Ginsburg är första artisten ut och följs därefter upp av Ebbot Lundberg som under hösten möter "Göteborg Jazz Orchestra" i unika mästarmöten med finstämda och charmiga toner som gifter sig med bredaste möjliga dynamik och uttryck.

Jazz på Draken Live "Göteborg Jazz Orchestra" hösten 2023:
22 oktober - Amanda Ginsburg
19 november - Ebbot Lundberg
10 december - Big Band Christmas
Biljetterna är släppta via: www.drakenlive.se

Amanda Ginsburg
– Sveriges jazzdrottning! Hon har förmågan att skapa nya och synnerligen charmiga låtar som låter sig inspireras av sin historia, men som talar med en helt egen röst. Amanda har vunnit Årets Jazz på Grammisgalan inte bara en gång utan två gånger (2019 och 2021) och spelar ständigt för utsålda hus runtom i Sverige. Hon har en utstrålning och musikalitet som engagerar vilken publik som helst på jazzklubbar i TV som SVT:s Doobidoo eller Allsång på Skansen!

Mästerlige pianisten och Amandas vapendragare Filip Ekestubbe tar pianot under kvällen. Filip har en solklar plats på den svenska jazzscenen. Utöver återkommande medverkan i Norrbotten Big Band framträder Filip oftast i mindre konstellationer på jazzklubbar och festivaler runtom landet. Filips huvudprojekt är hans egen trio men han spelar också med artister och musiker som tex Isabella Lundgren, Bo Sundström, Peter Asplund mfl.

Ebbot Lundberg – oefterhärmlige och grammisbelönade frontmannen för ”The soundtrack of our lives” med bejublat framträdande på Way Out West tidigare i år är en av våra internationellt stora artister. Hela tiden nyfiket sökande med äkta musikalitet kastar han sig in i storbandsjazzens värld och sätter sin unika prägel med tillgång till hela dynamiken i ett 18 personer stort band med mängder av blås.

Big Band Christmas – ett klassisk begrepp i jultider! Alla tiders jazzstjärnor – Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Bing Crosby m fl – har sett det som ett självklart inslag i decembermörkret att värma sig och publiken på örhängen i jazztappning som The Christmas Song eller Jingle Bells. Med ”Big Band Christmas” bjuder Göteborg Jazz Orchestra på julglädje tillsamman med några av sina bästa musikvänner.

Göteborg Jazz Orchestra är en av de mest spännande rörelserna i svensk jazz just nu. Storbandet har gjort en kometkarriär och på kort tid etablerat sig på högsta nivå. I sin kärlek till musiken och jazzen söker de ivrigt nya uttryck, attraherar samarbeten med de bästa nationellt och internationellt och flörtar gärna över genregränserna och med nya format.
”Göteborg Jazz Orchestra är häpnadsväckande bra!” – Mats Hallberg (JAZZ/Orkesterjournalen)

Erik Mjönes är konferancier - Erik har arbetat som musiker och sångare på med artister som Christer Sjögren, Pernilla Wahlgren, Sonja Aldén, Tommy Nilsson m.fl. Han har varit en del TV4:s "Lotta på Liseberg" i 14 år och återkommande i "Bingolotto". Sångare och skådespelare i föreställningar på Göteborgsoperan, Rondo, Hamburger Börs m fl. Han är även sångrösten till Alexander Lemtov i Will Ferrels film "Eurovision - the story of Fire" med över 7,6 milj streams på Spotify. Nu programledare på Sveriges Radio P2.

DRAKEN LIVE, KRALL ENTERTAINMENT
www.krall.se

För ytterligare info och intervjuförfrågningar kontakta Rickard Werecki tfn:0707178008 mail:pr@werecki.com
PR och promotion: WERECKI PROMOTION COMPANY