"American Ladies in the House” på turné i oktober med gospel, soul och bluesmusik!

Terrie Odabi, Annika Chambers och Lady A har alla sina rötter från gospeln vilket präglat deras soul och bluesmusik. Nu tar de med sig sina musikaliska rötter till Sverige med "American Ladies in the House”. Turnépremiär blir det den 18:e oktober i Norrköping. Senast Terrie Odabi och Annika Chambers besökte Sverige hyllades de av både publik och i media. Till höstens konsertturnén har de med sig sitt svenska fem-manna band Anders Molle Molin (bas), Markku Reinikainen (trummor), Ingalill Plingis Högman (saxofon) och den prisbelönta musikern/gitarristen Paul Deslauriers (US) i ledning av Erik "Möbeln" Pettersson (Hammond).

- I tio år har "From The Soul" bokat amerikanska artister till Sverige och i år är det dags för att göra något alldeles extra vid jubileet. För mig har de kvinnliga artisterna alltid varit de mest spännande då nästan alla har gospeln som vagga vilket format deras röster till att bli extraordinära. På jubileumsshowen American Ladies in the House står tre av dessa fantastiska damer på scenen samtidigt. Man blir golvad helt enkelt. Säger Erik Pettersson. CEO "From The Soul"

Se promovideon via (You Tube): Klicka här...

Turnéplan: "American Ladies In The House" hösten 2023

18 oktober Norrköping, Dynamo
Biljetter via: klicka här...

21 oktober Silkesborg, Kedelhuset (DK)

25 oktober Göteborg, Valand

26 oktober Stockholm, Biblioteket Live

27 oktober Östersund, Bluesfestivalen

Pressrosor:

”Publiken i spinn av amerikanskt soulsväng på Orangeriet. Det här var årets bokning av Cookin´menar Mikael R Karlsson efter att ha lyssnat på tre högklassiga amerikanskor på Orangeriet Borås.” Borås tidning

”Afroamerikanska sångerskorna Terrie Odabi, Shakura S’Aida och Annika Chambers tog med sig sin rotmusik till den anrika teatern och det blev en färgsprakande show.”-En recension av Dan Jansson, Jefferson Bluesmagasin.

Terrie Odabi
(US) beskrivs i San Francisco Chronicle: ”Is easily the most dynamic blues and soul woman to have emerged in the Bay Area since Etta James came out of San Franciscos Fillmore District in the Fifties”. De nyanser av känsla och djup som hon lägger i musiken och förmågan att improvisera har gjort henne till en av de främsta och mest respekterade inom bluesgenren. Hennes skiva ”My Blue Soul” 2016 rankades i listan Living Blues Top 50 som årets bluesalbum.

Annika Chambers
(US) musikaliska bildning började i skolan där hon sjöng gospel. Hon har en ovanlig bakgrund för en bluessångerska och var anställd av USAs armé och turnerade under sju år för att muntra upp soldaterna, bland annat i Kosovo och Irak.
Tillbaka i Houston startade hon "The House Roles Band" som deltog i "International Blues Challenge" (2012). Debutalbumet ”Making My Mark” kom 2014. Chambers fick utmärkelsen Blues Music Award 2019 i kategorin ”Soul Blues Female Artist of the Year”. Senaste plattan är ”Good Trouble” tillsammans med maken Paul DesLaurier. Numera bor paret i Florida.

Lady A
från Seattle i USA är ett yrväder både på och utanför scen och rör sig obehindrat mellan blues, funk och gospel med en fantastisk publikkontakt och scennärvaro – det fullkomligt sprakar om hennes artisteri! Hon lämnar inga fångar och publiken blir oundvikligen indragen i en gemensam fest när hon uppträder. Lady A har nyligen släppt det nya albumet ”Satisfyin” med musik som det verkligen är svårt att låta bli att dansa och klappa händerna till.
Hon jämförts med artister som Tina Turner och Chaka Khan och har genom åren uppträtt med artister som Denise Lasalle, Little Milton, Chemekia Copeland, Dr John, Bobby Rush, Kenny Neal och många fler och har mottagit en mängd hyllningar för sin musik, bland annat nominerades hennes första album från till Blues Music Award och hennes andra album till den bästa egenproducerade CD-skivan av Washington Blues Society. Hon mottog även nomineringen av Washington Blues Society i kategorin Best Performer m.m.

FROM THE SOUL & LIVEMUSICRULES

"From The Soul" är en musikklubb som ingår i artistbolaget LiveMusicRules. Artistbolaget har som specialitet att ta över amerikanska artister till Europa med uppbackning av lokala musiker och firar tio års jubileum. Bli medlem i From The Soul Club och få VIP-erbjudanden via: Klicka här...

Läs mer och följ via Facebook: Klicka här...

PR ansvarig: Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com Werecki Pomotion Company www.werecki.com