Anders Ekborg tillbaka med "En Stilla Jul" på begäran!

Anders Ekborg tillbaka med "En Stilla Jul" på begäran!

Årets turné inleds med premiär den 21 november och sträcker sig över 23 orter, fram till den 21 december 2024. "En Stilla Jul" är inte bara en konsertturné utan en årlig resa för alla som älskar julens värme och musikaliska förtrollning. Anders Ekborg, med sin osvikliga musikensemble bestående av den skicklige kapellmästaren Bengt Magnusson på gitarr, den känslige Gustaf Henriksson på piano och den mångsidige Dan Lindén på klaviatur, är redo att återigen föra publiken på en oförglömlig resa genom julens mest ikoniska sånger och personliga berättelser.

Anders Ekborg behöver ingen presentation för flertalet i Sverige, efter att ha gjort succé i historiska musikaluppsättningar som Kristina från Duvemåla, Chess på svenska, Såsom i himmelen m.fl. m.fl., ett antal filmer o TV roller (Tomten är far till alla barn m.fl. mfl.) är han känd för de flesta av oss.

Men att han sen gjort upp emot 1000 konserter som sångsolist i Sverige och utomlands under mer än 30 år kanske inte alla känner till. Nu senast har vi också fått knyta lite närmare bekantskap med honom i `Sveriges mästerkock VIP"

Med en röst som smyger sig in i själens innersta vrår och en närvaro som trollbinder, är Anders Ekborg inte bara en sångare och skådespelare, utan en förmedlare av julens härliga känsla. Inför årets upplaga av den hyllade traditionen "En Stilla Jul" tar Anders Ekborg återigen Sverige med storm på en storslagen turné.

Att Anders Ekborg är förknippad med julen är ingen överraskning för någon som någonsin upplevt hans framträdanden. Med en rik repertoar av sånger och berättelser, väver han samman tradition och personlighet till en konsertupplevelse som går långt bortom enbart musiken. För många är hans röst och närvaro synonymt med julefrid och glädje.

Men "En Stilla Jul" är mer än bara en konsert. Det är en hjärtlig hyllning till julens budskap om kärlek, gemenskap och hopp. Med en karisma som strålar på scenen och en kärlek till sin publik, fortsätter han att föra vidare en uppskattad tradition som berör och förtrollar generation efter generation.

Turnéplan: "En Stilla Jul" 2024
19 december Malmö, S:t Johannes kyrka
20 december Västerås, konserthus
21 december Stockholm, S:t Johannes kyrkan