Anders Hallgren firar 50-årsjubileum med en biografi av Håkan Lahger "Pojkdrömmen som blev vetenskap - Om världens första hundpsykolog"

Boken "Pojkdrömmen som blev vetenskap - Om världens första hundpsykolog Anders Hallgren" släpps den 28:e september på Bokmässan i Göteborg. Håkan Lahger har skrivit biografin som ges ut av det nya förlaget Liberata Bokförlag.

Biografin om Sveriges internationellt sett mest kända hundpsykolog bygger på öppenhjärtliga samtal och intervjuer, inte bara med Hallgren utan många av dem han arbetat med under åren, liksom många experter inom hundvärlden, både i Sverige och utomlands.

Håkan Lahger tecknar ett mycket personligt och självutlämnande porträtt av en man som redan som ung visste att han ville viga sitt liv åt att hjälpa hundar – och i förlängningen hundägare.

"Det är svårt att ta in Anders Hallgrens storhet. Men om man tänker Ingmar Bergman inom film, Björn Borg inom tennis och Ingemar Stenmark inom alpint kan Anders internationella betydelse inom hundvärlden börja skönjas. Jag hoppas den här boken kan få fler att upptäcka denne unike svenske humanist", säger Håkan Lahger.

"Mitt professionella liv med min verksamhet har varit framgångsrikt, men privatlivet kanske inte gått lika bra, när jag nu ser i backspegeln", menar Anders Hallgren.

Kanske var det ett pris han måste betala för att få andra att ta till sig hans banbrytande idéer om mjuk hundträning, som nu används över hela världen.

Läs mer via: liberata.se

Liberata Bokförlag finns i monter B06:49 under Bokmässan. Håkan Lahger och Anders Hallgren signerar böcker.

Första recensionsdag 28:e september 2023.

LIBERATA BOKFÖRLAG

PR & Promotion: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com
WERECKI PROMOTION COMPANY www.werecki.com

För recensionsexemplar och intervjuförfrågningar kontakta oss gärna.