Buskisprinsen Lars ”Stefan & Krister” Classon sadlar om och byter konstform!

Buskisprinsen Lars ”Stefan & Krister” Classon sadlar om och byter konstform!

Lars Classon sadlar om till ”Coaching”. Lars ligger bakom flertalet av landets största succéer på Vallarnas friluftsteater, Lisebergsteatern, Intiman och Riksteatern som manusförfattare, regissör och skådespelare. 2019 bestämde han sig för att kliva åt sidan från teaterscenen på obestämd tid. Nu lanserar Lars det som han själv kallar, en annan konstform att motivera och att hjälpa folk framåt med egna föreläsningar och även som personlig coach för idrottare, företagare och privatpersoner.

-Att arbeta med att motivera människor är det roligaste jag vet. Det är ju det jag alltid gjort som regissör. Nu blir det i en annan form som handlar om att hjälpa folk framåt med ”Coaching”, säger Lars Classon.

Lars är utbildad inom coaching och har ett genuint intresse med välgrundade frågor och egna erfarenheter att det är en väldigt effektiv metod. I samband med att hans egna föreläsningar tog fart 2016 så grundar det sig i Lars egen historia i psykisk ohälsa som diagnostiserad bipolär. Något han ser som en styrka. Även om inte coaching riktar sig direkt till personer som lider av psykisk ohälsa så handlar det om att bryta tankar.

-Medmänsklighet är något vi behöver. Det har inte minst året med pandemin visat, det måste väl vara det finaste som finns att få möjligheten att hjälpa folk. Jag är stolt över detta och jag har under hela min karriär levt med att det vi gör inom buskisen inte är fint nog för vissa rum. Jag struntade i det och förutfattade meningar om coaching. Vi gör skillnad, säger Lars Classon.

Lars Classon coaching kan hjälpa er att sätta nya mål. Med hjälp av rätt frågeställningar och beprövade metoder tror han på metoderna som han lärt sig, men lika mycket på personlig kontakt och sunt förnuft. Därför är det lika viktigt för Lars som för er att tillsammans nå resultat.

Läs mer via www.larsclasson.se

STUDIO CLASSON