Fotograf: Ulf Stjernbo

Comeback för pop-veteranerna Svenne Hedlund, Clabbe af Geijerstam och Lennart Grahn´s populära ”Hits of The 60`s”!

Målet är att få spela på scenerna så länge som möjligt. Svenne Hedlund, Clabbe af Geijerstam och Lennart Grahn tar nu med sig några av sina och Sveriges populäraste hits som Hep Stars "Cadillac", The Shanes "Cara Mia", Ola & Janglers "Alex Is The Man" och en mängd popklassiker som förenar publiken i allsång på ny höstturné. ”Hits of The 60s” fick premiär 2018 och blev en stor publiksuccé och nu är det åter dags för en ny rejäl nostalgiturné runt om i riket.

- Ett av min drömprojekt och så underbart att komma tillbaka, att få stå på scen, åka på turné och lira live igen, efter allt som hänt senaste tiden. Nu vill jag bara möta publiken på riktigt. Det lär bli extra livat, säger Svenne Hedlund.

-Vi ska hålla på med det här så länge vi orkar, jävlar vet du när man kommer upp på scenen. Man kan ha ont i axeln eller knät, sedan kommer den där adrenalinkicken, säger Lennart Grahn.

-Nu kör vi så det ryker igen, vi hade alla så otroligt roligt tillsammans med förra turnén, vi har många orter kvar och nu gör vi dem också. Riktigt kul, säger Clabbe vi kommer att krama alla!

Turnéplan: ”Hits Of The 60s” 2021:

10 november Kristianstad, Kulturkvarteret

11 november Malmö, Palladium

12 november Ängelholm, Jarl Kulle Scenen

18 november Hudiksvall, Kulturhuset Glada Hudik

19 november Östersund, Gamlateatern

20 november Sundsvall, Tonhallen

23 november Motala, Folkets Hus

24 november Jönköping, Spira

25 november Skövde, Stadsteatern

26 november Lerum, Dergårdteatern

27 november Värnamo, Gummifabriken

Turnéplan: ”Hits Of The 60s” 2022:

10 mars Karlstad, Scalateatern

11 mars Växjö, Växjöteater

12 mars Örebro, Hjalmar Bergman Teatern

20 mars Halmstad, Halmstadsteater

8 april Gävle, Konserthuset

27 april Falun, Kulturhuset tio14

(Med reservation för eventuella ändringar)

Biljetterna är släppta via www.satellitelive.se

Svenne Hedlund

Hep Stars hits på topplistorna är det få som har glömt, "Cadillac", "Farmer John", "Bald Headed Woman", "Sunny Girl" och "Wedding".Hep Stars är det enda band med 1:a, 2:a och en 4:e plats på ”Tio i Topp” samtidigt då "Farmer John" var etta, "Cadillac" tvåa och "A Tribute To Buddy Holly" fyra.

Lennart Grahn

Frontmannen och sångaren från The Shanes "Cara Mia”, ”Can I Trust You”, ”Chris Craft no 9”, ”Vem får följa dig hem?” ”Hi-Lili Hi-Lo” var stora hit´s med Lennart Grahn & The Shanes. Lennart hade stora framgångar i början av 2000-talet med ”Idolerna” där även Svenne Hedlund, Lalla Hansson & Tommy Blom ingick.

Claes ”Clabbe” af Geijerstam

Gitarrist och kompositör, DJ, programledare, producent. Claes var den musikaliska motorn i Ola & The Janglers, han skrev låtar som ”Alex is the man”, ”Julia”, ”Love Was On Your Mind”, Ola & The Janglers var det första svenska bandet att ligga på ”The American Billboard Hot 100” med ”Let´s Dance”.

Clabbe har även haft stora framgångar med sitt radioprogram ”Rakt över disc” som nu får på publikens begäran SR P4 Plus, programledare i TV:s ”Oppopoppa”, ”Lite Grand i örat” och ”Idol” juryn m.fl.

Ytterligare info läs mer via www.satellitelive.se

Press: www.werecki.com

SATELLITE LIVE

PR: Presskontakt och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn: 0707-178008 pr@werecki.com